joachimo Startet 16.Juni.2014 Link til dette innlegget Startet 16.Juni.2014 Hadde båten ute på en prøvetur for et par uker siden, og opplevde noe rart. Etter å ha kjørt 10 minutters tid på varierende turtall og gitt flatt jern dro jeg tilbake litt på spaken for å teste marsjfart. Turtallet sank (naturlig nok), men selv om spaken stod med 80(ish)% pådrag fortsatte bare turtall å synke helt til motoren stoppet. Etterpå startet den igjen helt greit, og kjørte som normalt 10-15 minutter etterpå før jeg dro båten tilbake på henger. Noen som har formening om hva som kan ha forårsaket dette? Sitér dette innlegget Mitt lille daycruiserprosjekt Frivillig Mannskap - RS155 Bendt R. Rasmussen Link to post
Mizar Svart 16.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2014 undertrykk i tanken, mangel på drivstoff? Sitér dette innlegget Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-) Link to post
joachimo Svart 17.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2014 Tanken var full, men hadde stått siden forrige sesong. Virket bare litt snodig siden motoren startet rett opp igjen og funket helt fint etterpå. Sitér dette innlegget Mitt lille daycruiserprosjekt Frivillig Mannskap - RS155 Bendt R. Rasmussen Link to post
dobba Svart 17.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2014 Gammel bensin på tanken? Rense filter og en skvett fersk bensin virka på min med samme feilen. Sitér dette innlegget Link to post
GlennIversen Svart 18.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2014 Er bensinslangen mellom tank og motor gammel?Hjelper det å pumpe på blåsa/belgen på bensinslangen når du kjører slik at du kan opprettholde turtallet på denne måten?Hvis svaret er JA på noen eller begge av disse spørsmålene ville jeg prøvd å bytte slange og belg, for det er ikke uvanlig at denne er synderen på slike symptomer. Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
joachimo Svart 18.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2014 (redigert) Har ny slange liggende, men dette var (så langt) et engangstilfelle. Er ufattelig knot å komme til nede ved bensintanken i denne båten så prøver å gjøre minst mulig i det området. Har imidlertid en plan etter forslag fra brodern på hvordan dette skal bli enklere i fremtiden, men det er en sak for prosjekttråden :) Nå har jeg i alle fall noen idéer og forslag til hva som kan være årsak om det skulle skje igjen :) Redigert 18.Juni.2014 av joachimo (see edit history) Sitér dette innlegget Mitt lille daycruiserprosjekt Frivillig Mannskap - RS155 Bendt R. Rasmussen Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.