Jump to content

1983 Johnson 50hk mister turtall og stopper

joachimo

Recommended Posts

Hadde båten ute på en prøvetur for et par uker siden, og opplevde noe rart. Etter å ha kjørt 10 minutters tid på varierende turtall og gitt flatt jern dro jeg tilbake litt på spaken for å teste marsjfart. Turtallet sank (naturlig nok), men selv om spaken stod med 80(ish)% pådrag fortsatte bare turtall å synke helt til motoren stoppet.

Etterpå startet den igjen helt greit, og kjørte som normalt 10-15 minutter etterpå før jeg dro båten tilbake på henger.

Noen som har formening om hva som kan ha forårsaket dette?

Mitt lille daycruiserprosjekt

Frivillig Mannskap - RS155 Bendt R. Rasmussen

Er bensinslangen mellom tank og motor gammel?
Hjelper det å pumpe på blåsa/belgen på bensinslangen når du kjører slik at du kan opprettholde turtallet på denne måten?
Hvis svaret er JA på noen eller begge av disse spørsmålene ville jeg prøvd å bytte slange og belg, for det er ikke uvanlig at denne er synderen på slike symptomer.

Ha en fin dag

Har ny slange liggende, men dette var (så langt) et engangstilfelle. Er ufattelig knot å komme til nede ved bensintanken i denne båten så prøver å gjøre minst mulig i det området. Har imidlertid en plan etter forslag fra brodern på hvordan dette skal bli enklere i fremtiden, men det er en sak for prosjekttråden :)

Nå har jeg i alle fall noen idéer og forslag til hva som kan være årsak om det skulle skje igjen :)

Redigert av joachimo (see edit history)

Mitt lille daycruiserprosjekt

Frivillig Mannskap - RS155 Bendt R. Rasmussen

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...