windyén Startet 16.Juni.2014 Del på Facebook Startet 16.Juni.2014 Har nå kommet dit at vår Tornado vurderes byttet ut med en 37 mistral, har ennå ikke fått prøvd en 37, så jeg lurer på¨hvordan er løningen på kalesjen, kan den surres rundt targabøylen eller må den i motorommet sånn som i Tornadoen? Sitér dette innlegget Link to post
alleviltilhimmelen Svart 17.Juni.2014 Del på Facebook Svart 17.Juni.2014 Hei. Kalesjen er delt i to på Grand Mistral. Den bakre delen tas av i sin helhet, mens den fremre delen kan rulles sammen og festes til targabøylen. Da trenger du en "kappe" som du kan få tak på såfremt båten ikke har det allerede. I tillegg bør det være knapper på targabøylen som denne kappen festes i. Prosessen er meget enkel og effektiv, og jeg tok av eller satte på hele kalesjen på max 4 minutter etterhvert. Mvh Gunnar Sitér dette innlegget Link to post
windyén Svart 17.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juni.2014 Hei, hvor legges da den bakre kalesjen da, i motorrommet? Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 17.Juni.2014 Del på Facebook Svart 17.Juni.2014 Om det er som Scirocco (som jeg har hatt), så taes akterkalesjen helt av bøylen. Denne settes så i egne hull og sneppes inntil baksiden av targaen. Veldig enkelt i bruk. Bakkalesjen bretter / ruller du bare sammen og legger den i skottet under aktersofaen. Sitér dette innlegget Link to post
haugi Svart 17.Juni.2014 Del på Facebook Svart 17.Juni.2014 En kan vel legge den der det passer seg best ;) Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 17.Juni.2014 Del på Facebook Svart 17.Juni.2014 En kan vel legge den der det passer seg best ;)Nei, det er nok forbudt :-) Sitér dette innlegget Link to post
windyén Svart 18.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juni.2014 Takk for svar, det høres da ut som en grei sak. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 18.Juni.2014 Del på Facebook Svart 18.Juni.2014 Kjøp 37 hardtop. Sitér dette innlegget Link to post
windyén Svart 18.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juni.2014 Vurderer også HT, men de ligger endel høyere i pris, ennå... Eneste som jeg ikke er fornøyd med med HT er at takluken er litt liten, det hender vi har finvær i midtnorge også... Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 18.Juni.2014 Del på Facebook Svart 18.Juni.2014 ... det hender vi har finvær i midtnorge også... Kan jeg aldri tenke meg ... Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 18.Juni.2014 Del på Facebook Svart 18.Juni.2014 De er dyrere fordi de er bedre Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.