Jump to content

Klammerbolt på kalesjestativ

SteffenJakobsen

Recommended Posts

På min kalesje var det satt inn en popnagl som holdt den fast. Boret vekk naglen, så ramlet de rett ut. Det er også mulg at den er presset på plass, evt. at røret er krympet rundt den. Legg gjerne ut bilde fra 2-3 vinker av den som sitter på stanga. Lettere å se da.

De nye fester du superenkelt på følgende måte: mål opp avstanden fra flata der den runde "stubben" går over i selve festet og opp til den forsenkede ringen. Marker dette på stanga. Sett i klammerbolten og bruk en kjørner / dor til å slå et solid hakk i stanga. Et solid dælj med hammeren holder som regel. Sett dette på et sted som ikke vil vises. Husk underlag - en trekloss er best, så lager du ikke merker i selve stanga.

Ingen vits i å feste de så innmari. Mine kan jeg vri rundt med fingrene, men ikke snakk om at de faller ut. :)

Hansvik 14 - Rana 15 DC - Rana 17 DC - ooooiiiiiig????

Nordlænding (konvertert til vestlending) uten båt e som en fesk på lainn. Tørre greier!

Hjemmeside med artikler innen trehobby / finsnekring.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...