froesak Startet 16.Juni.2014 Del på Facebook Startet 16.Juni.2014 Oljetrykksgiveren min har tatt kvelden. Den begynte og hoppe opp til max flere ganger og nå står den der konstant. Det er en liten rund boks med to skru tilkoblinger på toppen. Det er kun tilkoblet en ledning på den ene av dem som går til måleren. Noen som vet hva denne typen heter hva slags gjenger og hvor man får kjøpt. Måleren er gammel av typen VDO må jeg ha samme type eller kan en annen giver med bare en tilkobling brukes? Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 17.Juni.2014 Del på Facebook Svart 17.Juni.2014 Kjøp samme giver som den som har tatt kvelden, ellers kan du risikere at instrumentet viser feil. :) Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
froesak Svart 17.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juni.2014 Det blir sikkert værre og få gjort. Vet ikke hva og hvor man får tak i sånn og ikke står det noe på den. Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 17.Juni.2014 Del på Facebook Svart 17.Juni.2014 Er sikkert enklest å kjøpe både giver og nytt instrument på biltema, så slipper du og lete etter en giver som skal passe til det gamle instrumentet. Er det ikke samme gjengene på giveren så har de sikkert en overgang du kan bruke. Vær obs på at en god del av det bt har, ikke alltid er å finne i katalogen. Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 17.Juni.2014 Del på Facebook Svart 17.Juni.2014 Er sikkert enklest å kjøpe både giver og nytt instrument på biltema, så slipper du og lete etter en giver som skal passe til det gamle instrumentet. Er det ikke samme gjengene på giveren så har de sikkert en overgang du kan bruke. Vær obs på at en god del av det bt har, ikke alltid er å finne i katalogen. Enig med hegra. Er jo også wema instrumenter BT har, så ikke noe dårlige saker det. Følger med giver med instrumentet, ledningene kan du jo bare gjenbruke :) BT har også overgangsnipler, så ta med deg din defekte giver dit. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 17.Juni.2014 Del på Facebook Svart 17.Juni.2014 Det skal stå informasjon på sekskanten (mutterdelen). Vdo fåes nesten overalt, jeg kjøpte min oljetrykksgiver på mekonomen Sitér dette innlegget Link to post
Alicraft1050SC Svart 17.Juni.2014 Del på Facebook Svart 17.Juni.2014 Jeg har samme motor og jeg fant min hos maritim.no. min hadde to tilkoblinger, en til intrument(G) og en til alarm(WK). min var 0-10bar (10-180ohm) Tok den med meg og fikk en ny i hånda. Finnes i mange forskjellige gjenge størrelser. Her har du en liten oversikt : http://www.maritim.no/?enc=%99&page=search&action=search&shop=maritim&searchStr=oljetrykk+vdo lykke til :) Sitér dette innlegget Link to post
froesak Svart 18.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juni.2014 Husker du hva for en type og hvilke gjenger du kjøpte? Sitér dette innlegget Link to post
Alicraft1050SC Svart 18.Juni.2014 Del på Facebook Svart 18.Juni.2014 Nei det gjør jeg ikke fordi det var den tidligere eieren som tok med den gamle til maritim og jeg byttet den før jeg kjøpte båten. Så ta med den gamle så får du noe som passer vil jeg tro. Sitér dette innlegget Link to post
froesak Svart 7.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.August.2014 Kjøpte på Biltema topolet satte rett på. Eneste forskjell att jeg måtte jorde mot blokk og da var den i orden. Viser eksakt likt som den andre før den røk. Kostet ca 100 kr mot nesten 700 hos båtforetningene :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.