Jump to content

Hva slags oljetrykksgiver skal jeg ha til OM636

froesak

Recommended Posts

Oljetrykksgiveren min har tatt kvelden. Den begynte og hoppe opp til max flere ganger og nå står den der konstant. Det er en liten rund boks med to skru tilkoblinger på toppen. Det er kun tilkoblet en ledning på den ene av dem som går til måleren. Noen som vet hva denne typen heter hva slags gjenger og hvor man får kjøpt. Måleren er gammel av typen VDO må jeg ha samme type eller kan en annen giver med bare en tilkobling brukes?

Er sikkert enklest å kjøpe både giver og nytt instrument på biltema, så slipper du og lete etter en giver som skal passe til det gamle instrumentet. Er det ikke samme gjengene på giveren så har de sikkert en overgang du kan bruke. Vær obs på at en god del av det bt har, ikke alltid er å finne i katalogen.

Er sikkert enklest å kjøpe både giver og nytt instrument på biltema, så slipper du og lete etter en giver som skal passe til det gamle instrumentet. Er det ikke samme gjengene på giveren så har de sikkert en overgang du kan bruke. Vær obs på at en god del av det bt har, ikke alltid er å finne i katalogen.

Enig med hegra. Er jo også wema instrumenter BT har, så ikke noe dårlige saker det. Følger med giver med instrumentet, ledningene kan du jo bare gjenbruke :) BT har også overgangsnipler, så ta med deg din defekte giver dit.

Jeg har samme motor og jeg fant min hos maritim.no. min hadde to tilkoblinger, en til intrument(G) og en til alarm(WK). min var 0-10bar (10-180ohm)

Tok den med meg og fikk en ny i hånda. Finnes i mange forskjellige gjenge størrelser.

Her har du en liten oversikt : http://www.maritim.no/?enc=%99&page=search&action=search&shop=maritim&searchStr=oljetrykk+vdo

lykke til :)

• 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...