Mar10n Startet 17.Juni.2014 Link til dette innlegget Startet 17.Juni.2014 Jeg har Ilas fjernkontroll på ankervinsj og ønsker å tilkoble min Quick baugthruster på ledig utgang (har ikke modellen tilgjengelig). Har lest begge systemene sine manualer men finner det noe tynt for Quick sin del. Forsøkte å koble medfølgende for Ilas sin mottaker enhet på "Output 2" som beskrevet. Har videre koblet direkte mot disse kablene på koblingspunkt like i bakkant av kontroll enheten for Quick baugthruster ved cockpit. Det skal være skille relé i Ilas enheten så man kan velge om strøm skal tilkobles bare det sikres at hver enhet får dette tilgjengelig. Har dermed forsøkt både med og uten strøm (+ og - kablene). Koblet styrbord og babord kabler for thrusteren til Ilas kontrollenhet (via tilkoblet kabel). Ingen reaksjon ved bruk av fjernkontroll på baugthrusteren! Alt annet fungerer fint - Thruster via fastmontert panel samt Ilas ankervinsj både via panel og fjernkontroll. Er Quick systemet minus styrt? Har lett på nettet og i manualer uten å finne konkret dokumentasjon på dette. Regner i så tilfelle at man må ha eksterne relé i tillegg? I motsatt fall - hva annet kan være feil i sammenkoblingene? Sitér dette innlegget Link to post
Mar10n Svart 7.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2014 Med litt hjelp fant jeg omsider ut av løsningen. Fjernkontrollen måtte programmeres for å benytte knappene til baug thruster. Ilas har oppgitt i dokumentasjonen at disse er forhåndsprogrammert men det var tydeligvis ikke tilfellet her. Etter en rask programmering fungerte alt uten rele for minus styring el.l. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.