moddad Svart 20.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2014 Mykje god rettleiing her! Har landstaum ja, men er ingen forbindelse mellom svak og sterk straum utanom batteriladaren. Eg har altså ikkje kobla landjord til motorblokka, men har jordfeilautomatar, så eg ser ingen grunn til å gjere det (bortsett ifrå at det er lovbestemt). Lensepumpa skal som sagt bytast ut til ein som ikkje ligg i vatn, noken tips til ei god ei? Motor og aksling har god klaring til vatn. Leste innlegget til Jeppe Jul for eit par daga sida og det gjekk opp for meg ein heil del ting. Er vell fire(!) anodar som er sveisa på kjølen om eg hugsar riktig. Stussa på det når eg hadde ho på slipp i haust, men tenkte sia det hadde fungert før tenkte eg det ville fortsette å gjere det. Tvila på at eg får dei av utan å få ho opp på land. Men får no ta av anoda på sleipnersløyfa hvertfall medan eg er nede og tar av propell. Tar ho ikkje opp på slipp før eg veit om eg evt. må gjere noko med akslinga og. Rustgreiene har eg og sett på. Var ein som nevte tidlegare at det kunne vere på grunn av kva ein pussa propellen med sist. Er det noke det er "feil" å pusse bronsepropell med? Ang. at propellen går høgt i vatnet, så pleier eg å ha fokka oppe når det er mykje vêr for å stabilisere (skøyta gynger godt i grov sjø, og eg må få fiksa vanta og reva betre før eg kan bruke storseglet i slik vind), og det gjer vell sitt til at akter kjem høgare enn normalt. Må fikse riggen snarast råd og. Det skal jo helst seglast i god bør Sitér dette innlegget Link to post
marius53 Svart 20.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2014 Da får du nok lese deg litt opp om emnet, marius53. Står også utfyllende forklaringer her på baatplassen. For hva du prediker er fundamentalt feil. Eg treng ikkje og lese meg opp om noko emne,eg baserar meg på erfaring frå eit relativt langt liv med sjø og båt.Den utfyllande forklaringa på baatplassen er meire synsing frå fleire,en vitenskapeleg bevist.Som dykk så fra siste innlegg,basert på mine erfaringa,så var ein anode,med forbindelse til aksling/innfesting ein god ting.Så må Hulda forklare meg kvifor det er "fundamentalt feil" helst på norsk. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 21.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2014 Moddad: Lensepumpen bør vel være noe slikt som dette: http://www.seatronic.no/pumper-lensepumper-c-93_137/whale-selvsugende-lensepumpe-p-4346. Jeg har ikke personlig erfaring med disse pumpene. Når det gjelder elektrisk fra land: Jordfeilbryter er ikke helt godt nok når det gjelder å hindre strømmer på avveie. Men hvis du tar om bord en skjøteledning som kun hektes på dobbeltisolert utstyr, så er du sikker. Pussing av propell: Her kan du bruke produkter som også kan brukes på rustfritt stål. Eksempelvis inneholder 'vanlig' smergel silisiumkarbid, hvilket gir rust. Vanlige stålbørster vil avsette jern, som gir rust. Her er noe som kan brukes, fås i forskjellige korninger, dog både for rustfritt og for vanlig stål: http://biltema.no/no/Verktoy/Slipe-og-kappe/Ovrig/Flapdisc-19261/. Jeg bruker en del slike i året, fungerer greit. Polerer med slikt noe: http://biltema.no/no/Verktoy/Slipe-og-kappe/Ovrig/Flapdisc-Polering-20470/ Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 21.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2014 Eg treng ikkje og lese meg opp om noko emne,eg baserar meg på erfaring frå eit relativt langt liv med sjø og båt.Den utfyllande forklaringa på baatplassen er meire synsing frå fleire,en vitenskapeleg bevist.Som dykk så fra siste innlegg,basert på mine erfaringa,så var ein anode,med forbindelse til aksling/innfesting ein god ting.Så må Hulda forklare meg kvifor det er "fundamentalt feil" helst på norsk. Da synes jeg du skal fortsette med erfaringsbakgrunnen din. Ingen grunn til å lære noe nytt som du ikke har bruk for. Trodde egentlig at jeg skrev på norsk. Kan ingen andre språk. Sitér dette innlegget Link to post
marius53 Svart 21.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2014 Da synes jeg du skal fortsette med erfaringsbakgrunnen din. Ingen grunn til å lære noe nytt som du ikke har bruk for. Trodde egentlig at jeg skrev på norsk. Kan ingen andre språk. No hard feelings.Eg berre sa kva eg har erfart når det gjeld båt og anoda Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 21.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2014 No problem, mate :-) Sitér dette innlegget Link to post
moddad Svart 22.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2014 (redigert) Ja riktig, og så må ein vell ha vannsensor i tillegg. Det viktige er vell at sensoren berre har den eine lederen med seg ned i vatn, samt at den er isolert. Jordfeilbryteren er for sikkerheten. Egentlig skal ein jo koble landjord til minus på batteri itilfelle jordfeil på land, og jordfeilautomaten på land ikkje fungerer som den skal. Problemet med det er som kjent stømmer på avveie pga. spenningsforskjell i landjord og sjø. Eg har latt vere å koble landjord til batteri/motorblokk (eg veit det er påbudt), og har installert jordfeilautomatar for å ta vare på sikkerheten. Dessutan hindrar teflonflensen meg i å sette opp lokaljord på vanleg måte, altså gjennom akslinga. Eg måtte i så fall installert jordplate, men det er heller ikkje "lovlig". 230V systemet mitt er heilt separert frå 12V systemet, dvs. minst 10cm avstand mellom kablar med forskjellig spenning, og alle 230V kablane ligg i tilegg i røyr. Den einaste forbindelsen er som sagt igjennom batteriladaren. Korleis kan det oppstå strømmar på avveie frå 230V systemet mitt då Hulda? Har lest meg litt opp på korrosjon av forskjellige metall. Messing kan jo avsinkast og bli sprøtt uten at ein merkar det. Men kan andre metall bli "sprøtt" også? Tenker f.eks på pakkboksen som irrar. Treng eg egentlig å bytte den så lenge den held tett? Det grønne belegget skal jo stoppe vidare irring. Innfestinga og sleipnersløyfa er også av kopar. Er det samme opplegget i sjø, eller kan saltvatnet vaske vekk det grøne belegget slik at det kan fortsette og irre til det ikkje er meir igjen? Smart med vinkelslipar! Takk for linkar. Redigert 22.Juni.2014 av moddad (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 22.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2014 Her er bryter til lensepumpe: http://www.seatronic.no/pumper-bryter-nivabrytere-c-93_259/rule-nivabryter-p-2295 Og så bytter du lensepumpa ut med en selvsugende som slipper stå nedsenket. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.