Nor-dan summer27 Startet 18.Juni.2014 Del på Facebook Startet 18.Juni.2014 Hei :) har en Ford king 2715e motor som står i båten jeg kjøpte i går. Motoren fungerte helt fint i går da jeg kjørte den hjem (ca 2,5 timer), men i dag da jeg skulle utpå med båten så kjørte jeg bare ett lite stykke før det gikk alarmer osv da motoren gikk seg varm. Noen som har noen teori på hva dette kam vere? Takker på førehand for alle svar Sitér dette innlegget Link to post
ThoGra81 Svart 18.Juni.2014 Del på Facebook Svart 18.Juni.2014 Kjenner ikke typen men min mercruiser oppførte seg helt likt og etter feilsøk var det impellern som streika. Sitér dette innlegget Link to post
Crazy Dane Svart 19.Juni.2014 Del på Facebook Svart 19.Juni.2014 Hej Har selv en Ford Lehman 2715e, har haft selv samme problem, jeg skiftede termostaten til kjølevatten og det løste problemet, så enten det eller impellern. Sitér dette innlegget Link to post
ThoGra81 Svart 19.Juni.2014 Del på Facebook Svart 19.Juni.2014 Stemmer, jeg hadde da sjekket termostat, vannpumpe(hvis ferskvannskjølt) groe i kanaler, riser, slanger etc. Min impeller sitter nemlig i undervannshuset Sitér dette innlegget Link to post
Figaro Svart 19.Juni.2014 Del på Facebook Svart 19.Juni.2014 Sjekk at kjølevannet strømmer fritt fra inntaket, gjennom kjølevannsfilter og ut sammen med eksosen. Hvis det gjør det, er sannsynligvis impelleren iorden. Sjekk kjølevannet ( kjølevæske) i varmeveksler. Nivået skal være ca. 1 cm. under påfyllingslokket. Sjekk termostat. Lykke til Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.