DIYglenn Startet 19.Juni.2014 Link til dette innlegget Startet 19.Juni.2014 En kamerat av meg har Maritim-jolla + en eldre 4 HK Johnson, akkurat litt for lite futt til å holde den i plan. Er det mulig å få til 1 HK ekstra med enkle inngrep? Har hørt at flere 4 HK motorer egentlig er 5 HK? Vil evt. en annen propell hjelpe? Denne er nok original. Jolla ble bedre når vi tok i litt ekstra luft, pontongene var ganske myke, og det samme med bunnen. Måtte helt opp mot rødstreken før den var noe fast, og gikk bedre på sjøen. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 19.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2014 dette er vel den gamle 2syl motoren? Tror ikke den delte blokk med større modeller? Det som kan hjelpe er 1 hakk mindre propell , samt f.eks smart tabs. Er det rett stammelengde? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
DIYglenn Svart 19.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2014 Fant ut at den var fra 1996, tosylindret. Det er vanlig kortstamme ja, men på gummibåten blir den liggende ganske så dypt før man får den opp mot plan. Smart tabs blir vel litt kostbart på en så billig båt, men hadde vært en idé om det var å få tak i for et par hundrelapper. Hadde håpet det var noe mer å hente fra motoren. Kanskje en liten rejustering av motorens luft/bensinblanding kan hente noen prosenter. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 19.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2014 kanskje verdt å prøve å heve motoren litt så ikke plata over propellen havner så langt unna bunnen. Og muligens en slik doel-fin plate som gir mer løft i hekken. Går ut fra han har tilta helt inn? har selv en Aquaquick 265 med yamaha 4hk, den får jeg ikke i plan med mine 100 kg ombord Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.