scand245 Startet 19.Juni.2014 Del på Facebook Startet 19.Juni.2014 Holder på å montere drevet på den nye båten min, men har aldri montert ett penta drev før. Har skjønt hvordan det meste skal stå men når det kommer til gir wire er jeg litt usikker. Gir wire kommer ut av transom plata på høyre side av drevet (sett bakfra) men i drevet er det to identiske hull den kan gå igjennom. Hvilke av disse skal jeg bruke? Sitér dette innlegget Link to post
ThoGra81 Svart 19.Juni.2014 Del på Facebook Svart 19.Juni.2014 http://boatinfo.no/lib/volvo/manuals/aq280-dpc_drive.html Sitér dette innlegget Link to post
rbuljo Svart 19.Juni.2014 Del på Facebook Svart 19.Juni.2014 den på samme siden som transomen. girvelgeren på drevet står vel på venstre side sett bakfra. Sitér dette innlegget Draco 2000 DC. Forrige fornøyelser: -07 Miami 670 VP 5.3GXI, -86 Draco 1800 SunTop, dyypt savnet.. www.dsolutions.no Link to post
adeneo Svart 19.Juni.2014 Del på Facebook Svart 19.Juni.2014 (redigert) Når vaieren kommer ut på høyresiden så skal den inn på samme siden på drevet, og da kommer den helt sikkert ut på en liten trekantdings med en aksel som går opp til girveksleren, det vil si, det sitter en trekantdings på begge sider, men akselen sitter som regel på høyresiden, eller styrbord som vi kaller det i sverige. Det sitter en liten plate med to skruer som holder vaieren, vent med den og festing av vaieren til drevet er hengt opp på opphengsboltene og belgene er på. Mutteren på vaieren setter du på etterpå, og kjøp gjerne ny rustfri splint til mutteren. Kontroller også at det er justert riktig. Før du setter på drevet, kjenn på girveksleren, du kjenner når drevet er i gir, og veksleren står sånn omtrent 45 grader opp eller ned, kjenn begge veier og husk sånn omtrent hva som er helt i gir, altså maks det armen går, Når alt er montert, sjekk at girveksleren står helt horisontalt når spaken er i fri, og at den veksler helt opp og ned, dersom drevet ikke går helt i gir vil du ofte ikke merke det før konet ditt er utslitt, det er greit å kontrollere dette nå. Hvis knutebelgen din er mer enn en sesong gammel, så bytter du den også, og vær særdeles oppmerksom på at sporet på belgen skal i sporet på drevet, det kan være plundrete å få det på plass. Redigert 19.Juni.2014 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
scand245 Svart 19.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni.2014 Tusen takk for svar :) da skal vi se om jeg får dette til Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.