Jump to content

Drenering av akterdekk Nimbus 310 Coupe


JohnS

Recommended Posts

Har en Nimbus 310 Coupe, 1997 mod.

Er det noen som vet hensikten med at Nimbus har lagt dreneringen fra akterdekket i skutebunnen, like over propell vingene? Jeg må si jeg ikke kan fatte og begripe hvorfor, men muligens det er en tanke bak det.

En vittig per i foreningen sa det var for å få nok vann på propellen, jeg måtte passe på å etterfylle :smiley: .

 

Kjøpte båten i høst, og så etter en stund at disse gjennomføringene måtte skiftes, da iallfall kuleventilene var dårlige.

Tok det da jeg hadde båten på land i vår, men det var mye arbeid. Måtte demontere skottet (Stor trekasse) som beskytter ror arrangementet. (Var limt og skrudd inn i dobbelbunnen som er foran kassen)

 

Dette er 2 stk. 1 1/4" gjennomføringer, og pga. de sitter rett over propellen, var det også vanskelig å komme til med verktøy for å holde igjen med, ved avskruing av ventiler og mutre. Fikk gjort jobben, men det gikk på bekostning av andre ting som skulle vært gjort. Vi har bare noen få dager tilgjengelig under kranen i foreningen på våren, og bestillingskøen er lang. Lite populært da å si at båten ikke kan sjøsettes, når andre skal opp.

 

Etter min mening burde disse to dreneringsslangene ikke gått under vannlinjen i det hele tatt. Hvorfor er de ikke lagt ut omtrent i vannlinjen på siden, eller under plattformen? (Rikelig plass til de alternativene)

 

Er det noen som kan se fornuften i hvorfor Nimbus har valgt den løsningen? Suge mer luft til propellen, for å få større kavitasjon :lol::giggle: Er jo svensker som har bygget den :smiley:

Link to post
Share on other sites

Hadde et bilde liggende også. Tatt etter bytte av gjennomføringene.

(Propellzinken ble også byttet, men ringen foran vet jeg ikke hensikten med, muligens for at ikke zinken skal gå inn til gummilageret og skape trøbbel når den løsner etter en tid?)

bilde

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...