Lars H. Startet 19.Juni.2014 Link til dette innlegget Startet 19.Juni.2014 Så var det tid for middag. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Søringen Svart 19.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2014 Ser ut som skipshunden ikke er helt fornøyd med størrelsen på sin porsjon! Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 19.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2014 Men man har i hvert fall overtatt plassen til fruen som er i Kristiansund og besøker sin oppegående mor på 97 år. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
quantumduck Svart 19.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2014 Ser ut som skipshunden ikke er helt fornøyd med størrelsen på sin porsjon! Du ser vel han stirrer på vinglasset :o) Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 19.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2014 Ja, bikkja burde jo få fruens porsjon med vin nå som han er stedfortreder Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 19.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2014 (redigert) Du ser vel han stirrer på vinglasset :o) Å ja, det glasset er mitt! Jeg har med en flaske som skal holde til over helgen, så den er min! Redigert 19.Juni.2014 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Bøljan Svart 19.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2014 Iflg flaskens innhold allerede så blir det en kort helg Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 19.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2014 Jeg avtjente deler av vernetjenesten ved Forsvarets Hundeskole i Drøbak, og vi bodde da på Oscarsborg. Dette var tilbake i våren 1990. Vi opplevde bl.a. besøk av Kong Olav og en del krigsveteraner under jubileet for senkningen av Blücher, mener jeg det var. Etter ferdig kurs ved Hundeskolen bar det av sted med bikkje til tjeneste i Pasvikdalen. Har siden ikke vært på Oscarsborg, men må få tatt meg en tur ut neste gang jeg er på de kanter. Forstått det slik at det også går en båt / ferje fra Oslo til Oscarsborg? Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 19.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2014 Har forsøkt div oppkall på 26/77 i dag Lars. Lytter du? Vi er ombord i hjemmehavn og går på ferie i morgen. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 19.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2014 Oscarsborg II går hele dagen. Du ser den på Marine Traffic. Jeg avtjente deler av vernetjenesten ved Forsvarets Hundeskole i Drøbak, og vi bodde da på Oscarsborg. Dette var tilbake i våren 1990. Vi opplevde bl.a. besøk av Kong Olav og en del krigsveteraner under jubileet for senkningen av Blücher, mener jeg det var. Etter ferdig kurs ved Hundeskolen bar det av sted med bikkje til tjeneste i Pasvikdalen. Har siden ikke vært på Oscarsborg, men må få tatt meg en tur ut neste gang jeg er på de kanter. Forstått det slik at det også går en båt / ferje fra Oslo til Oscarsborg? Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Bøljan Svart 19.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2014 Ferje fra Drøbak hver time, 5 over hver time fra Drøbak og 5 på hver hele time fra Oscarsborg Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 19.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2014 Hurtigbåt fra Oslo i helgene også :-) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 19.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2014 Har forsøkt div oppkall på 26/77 i dag Lars. Lytter du? Vi er ombord i hjemmehavn og går på ferie i morgen. Jeg har alltid VHF'n på på K16 når jeg er i båten, bortsett fra om natten. Kall meg gjerne opp igjen,jeg kan jo ha vært en tur i lan, og har ikke bærbard VHF. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 19.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2014 Og der hadde vi en fin prat på K77 med kun 1W, ha en fin tur sydover Inge og fruen! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Astor Svart 19.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2014 Så var det tid for middag. Søtt bilde. Hva diskuteres her? Takker for hyggelig prat på 77, Lars. God helg til dere. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Lars H. Svart 19.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2014 Hva som diskuteres? Mat selvfølgelig! men et lite spørsmål, kommer noen av bildene jeg sende fra Sagatreffet i Son deg i båtbladet "ditt"!? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
marius53 Svart 19.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2014 Utrolig bra! Sitér dette innlegget Link to post
Olepo Svart 19.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2014 Ser ut som skipshunden ikke er helt fornøyd med størrelsen på sin porsjon! ! Man kan lure på hva som er grunnlaget for fordelingen av rasjonene.. Kroppsvekt? Ansiennitet ombord? Rang? Håper uansett at stemningen er god mellom kaptein og skipshund ombord i Trudelutt etter inntak av måltidet! Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 19.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2014 (redigert) Så var det tid for middag. Det kaller jeg vel dressert hund LarsH. Første hund jeg har sett be bordbønn, for det er vel det den gjør? Ps. Fjern askebegeret neste gang du tar bilde av ett middagbord. Passer ikke helt inn. :) Redigert 19.Juni.2014 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Mario128 Svart 19.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2014 Hehe. Et helt fantastisk bilde Lars. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 20.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2014 Hva som diskuteres? Mat selvfølgelig! men et lite spørsmål, kommer noen av bildene jeg sende fra Sagatreffet i Son deg i båtbladet "ditt"!? Det kom inn flete bidrag fra Sagatreffet. Sendte inn alt som kom. Hva som kommer vet jeg ikke pr i dag. Båtens Verden er nå i trykken og er i postkassen om en ukes tid. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 20.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2014 (redigert) Dobbelt Redigert 20.Juni.2014 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
joachimo Svart 20.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2014 Jeg avtjente deler av vernetjenesten ved Forsvarets Hundeskole i Drøbak, og vi bodde da på Oscarsborg. Dette var tilbake i våren 1990. Vi opplevde bl.a. besøk av Kong Olav og en del krigsveteraner under jubileet for senkningen av Blücher, mener jeg det var. Etter ferdig kurs ved Hundeskolen bar det av sted med bikkje til tjeneste i Pasvikdalen. Har siden ikke vært på Oscarsborg, men må få tatt meg en tur ut neste gang jeg er på de kanter. Forstått det slik at det også går en båt / ferje fra Oslo til Oscarsborg? Hehe, flere som har måttet forflytte seg i rask løpemarsj opp bakkene fra kaia til Seiersteen Fort hver morgen? Var på FHSK i '99 :) Sitér dette innlegget Mitt lille daycruiserprosjekt Frivillig Mannskap - RS155 Bendt R. Rasmussen Link to post
Fru Jacobsen Svart 20.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2014 Et herlig bilde Lars :) God Sommer til deg og mannskapet Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.