Jump to content

Guttetur, skipshunden og kapteinen

Lars H.

Recommended Posts

Du ser vel han stirrer på vinglasset :o)

Å ja, det glasset er mitt! Jeg har med en flaske som skal holde til over helgen, så den er min!

bilde

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Jeg avtjente deler av vernetjenesten ved Forsvarets Hundeskole i Drøbak, og vi bodde da på Oscarsborg. Dette var tilbake i våren 1990. Vi opplevde bl.a. besøk av Kong Olav og en del krigsveteraner under jubileet for senkningen av Blücher, mener jeg det var. Etter ferdig kurs ved Hundeskolen bar det av sted med bikkje til tjeneste i Pasvikdalen.

Har siden ikke vært på Oscarsborg, men må få tatt meg en tur ut neste gang jeg er på de kanter. Forstått det slik at det også går en båt / ferje fra Oslo til Oscarsborg?

Oscarsborg II går hele dagen. Du ser den på Marine Traffic.

Jeg avtjente deler av vernetjenesten ved Forsvarets Hundeskole i Drøbak, og vi bodde da på Oscarsborg. Dette var tilbake i våren 1990. Vi opplevde bl.a. besøk av Kong Olav og en del krigsveteraner under jubileet for senkningen av Blücher, mener jeg det var. Etter ferdig kurs ved Hundeskolen bar det av sted med bikkje til tjeneste i Pasvikdalen.

Har siden ikke vært på Oscarsborg, men må få tatt meg en tur ut neste gang jeg er på de kanter. Forstått det slik at det også går en båt / ferje fra Oslo til Oscarsborg?

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Har forsøkt div oppkall på 26/77 i dag Lars. Lytter du?

Vi er ombord i hjemmehavn og går på ferie i morgen.

Jeg har alltid VHF'n på på K16 når jeg er i båten, bortsett fra om natten. Kall meg gjerne opp igjen,jeg kan jo ha vært en tur i lan, og har ikke bærbard VHF.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Hva som diskuteres? Mat selvfølgelig! men et lite spørsmål, kommer noen av bildene jeg sende fra Sagatreffet i Son deg i båtbladet "ditt"!?

Så var det tid for middag.

bilde

Det kaller jeg vel dressert hund LarsH. Første hund jeg har sett be bordbønn, for det er vel det den gjør?

Ps. Fjern askebegeret neste gang du tar bilde av ett middagbord. Passer ikke helt inn. :)

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Hva som diskuteres? Mat selvfølgelig! men et lite spørsmål, kommer noen av bildene jeg sende fra Sagatreffet i Son deg i båtbladet "ditt"!?

Det kom inn flete bidrag fra Sagatreffet. Sendte inn alt som kom. Hva som kommer vet jeg ikke pr i dag. Båtens Verden er nå i trykken og er i postkassen om en ukes tid.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Hehe, flere som har måttet forflytte seg i rask løpemarsj opp bakkene fra kaia til Seiersteen Fort hver morgen? Var på FHSK i '99 :)

Mitt lille daycruiserprosjekt

Frivillig Mannskap - RS155 Bendt R. Rasmussen

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...