Jump to content

Er dette Scand Dynamic 7100 eller 7600?

blackdev

Recommended Posts

Forrige eier hadde B6 , bestilte det igjen men fikk en propell der den ene hadde fire blad istedet for 2x3 som den gamle, resultatet er lavere cruise og toppfart, men muligens raskere akselerasjon, vanskelig å si for meg som ikke har testet båten med den gamle propellen.

Får nok se om jeg finner ett nummer til dette Winrace firmaet dere anbefaler :-)

PO

Scand 7600 Dynamic VP KAD32
X-Fjord 21 Weekender AQ 260 v8
X- Nidelv 24

Takk for tilbudet Førstefender, forrige eier oppnådde 32 GPS knop med gammel propell og jeg oppnår 30, så den forskjellen er ikke så stor, men så var det en som la inn svar i tråden min og oppga at han marsja 30 og toppa 36 med samme motor/drev i 2004, da merkes forskjellen, Agder Boats oppga at i 2004 ble denne instalasjonen levert med A7 propell, som etter hva jeg forstår er det samme som B6, hva er da forskjellen på A7 og B6 siden det tydeligvis utgjør mye når det gjelder fart?

PO

X- Nidelv 24

Aha, det forklarer jo at jeg har mistet noen knop, har sikkert fått en A propell, litt rart da at en her inne fikk levert maken båt med maken motor/drev ny i 2004, den gjorde iflg ham 30/36 knop, iflg Agder Boats ble båten levert dette året med A7 propell, den skal jo da egentlig gi båten lavere fart enn den B6 propellen som ga min båt 25/32 knop før forrige eier byttet til nåværende propell som gir meg 24/30 knop :-)

PO

X- Nidelv 24

Målte for moro skyld båten i dag, resultatet ble 7,65 fra badeplattform til enden av baugspydet, vet ikke hva en 7600 måler men det er vel ikke så langt unna det heller?

Ellers ble det 6 herlige timer på sjøen i dag, båten oppfører seg eksemplarisk selv om det virker som om KAD32'n lugger litt når man går fra dorgefart til full pinne, mulig det er slik kompressormatede motorer oppfører seg?

PO

X- Nidelv 24

• 2 år senere...

Ja, regner med den ble byttet, jeg mener jeg sendte med ny propell da jeg solgte båten, forøvrig en av de beste båtene jeg har eid i forhold til økonomi når det gjelder fart og forbruk, i tillegg til at den oppførte seg nydelig i sjøen. 

PO

X- Nidelv 24

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...