Jump to content

Ubudne gjester ombord


Suzuki

Recommended Posts

denne er bra !

Har som mange har fått med seg, lagt ut vår Yamaha JOG 21 for salg.

Annonsene ligger her, på Havna og på FINNN.

Noen plakater er også hengt opp i Oslo - området, dog ikke så mange.

Var på ny båten i dag, da en dame ringer og lurer på hvorfor jeg har solgt den uten å gi beskjed til dem, ettersom vi har en avtale om visning senere i kveld.

Jeg blir litt paff, og sier som sant er at jeg har IKKE solgt båten enda. - "merkelig" repliserer hun", " det sitter en kar ombord som har masse saker der", "og sier han har kjøpt den av Espen" " Ser nesten ut som om han bor der...."

 

Vi blir enige om at jeg hiver meg i bilen, mens de spaserer en tur på området til båtforeningen.

50 min senere er vi på plass, og da står en sliten kar på moloen med en trillevogn med masse stash oppi. Jeg går ut til båten, og registrerer at det har vært folk ombord. Div. småsaker er fjerna. Av andre på brygga får jeg bekreftet at "hybelboeren" er han slitne karen på brygga.

Jeg konfronterer vedkommende, som sier han har en avtale med Espen. Ettersom det er meg in person, ringer jeg 112. De er hjelpsomme som bare det, men sier nærmeste patruljebil er på Røyken, og kommer ASAP. 4-5 minutter ( ! ) senere er messingen på plass, og karens historie om en avtale med en båtmegler blir veid og funnet for lett. Full ransakelse av ting og tang, på med jern og inn i bilen.

 

Etterhvert snakker jeg med flere båtnaboer som har sett karen, men ikke tatt notis av at min 21 foter har fått en beboer ombord. Han sa han hadde kjøpt den, var omkvedet. Etter min mening så ha ikke ut til å ha råd til en pølse på SHELL engang....

 

 

Moral ?  Å bry seg er ikke det samme som å være kjiip / nysgjerrig.

Hadde ikke den potensielle båtkjøperen ringt meg på mobil, hadde nok karen bodd der enda...

 

MVH

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Tja det sto plakat på brygga ja,

Det pussige er at det var også hengt opp plaktat på sjølyst. Den hang under den vi hadde hengt opp på brygga. Der hang det altså 2 plakater. MAO tyven tok ned plakaten i Oslo og hengte den opp under vår plakat på brygga..

 

Snål fyr......

 

MVH

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Kan det ha vært en med sansen for det gode liv!!

Du kan være glad at båten stod på land og ikke var på vannet.

Kan godt fortså den stakkaren, det må jo være bedre ombord i en båt enn å stå under et brukar en eller annen plass.

Det er i følge en kjendis mer behagelig å sitte å grine med sminke rennende nedover kinnene i baksete på en rolls enn å gjøre det på en buss.

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Har nevnt det i en annen streng her på forumet, men en god ting kan ikke gjentas for ofte:  Har en alarmenhet i båten som både alarmerer og gir deg mulighet for styring av f.eks varme.

Se linken: http://www.haukka.no

 

Denne har fungert tilfredsstillende og servicen fra leverandøren er god.  Kan anbefales om du vil beskytte dine verdier.

 

PS  If.... ga meg litt over 10% reduksjon i premien til tross for alarmen ikke er FG-godkjent

Link to post
Share on other sites

Stail: båten LÅ på vannet ja, i boblehavn...... :cheers:  :cool:

Bra motoren og seilene er hjemme, ellers hadde vel typen dratt på jordomseiling med 21 foter`n tenker jeg    :smiley:

 

Så liksom ikke helt vitsen med alarm i en båt til 50 K som ligger side om side med båter i 1,5-2,0 mill klassen   :smiley:

 

jaja - bra historie ble det da, og de som tipsa meg var på 2 gangs visning i dag..

 

og jeg har tilbringet askeonsdagen i maskinrommet. På med nye deler, ut med tank osv.

Våren er herlig dere.....   :smiley:

 

MVH

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...