Jump to content

Båtfylla på NRK nyheter


olews

Recommended Posts

Skremmende mange som kjører båt i alkoholpåvirket tilstand i følge NRK og organisasjonen "av og til". Det er også påvist store regionale forskjeller. Det var vi her innerst i Oslofjorden som var verst.

Politiet har også fått alkometre som er juridisk godkjente.

 

Men det er ikke forbudt å være påvirket når båten er festet til moder jord.

 

 

 

Ole
S/Y Algol

Link to post
Share on other sites

Kan man forresten være full i bobil ?

 

Ikke at jeg har tenkt å anskaffe bobil.. nei huff.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

"Av og til" klinker alltid til foran ferier, samme budskap til hver jul og denne gangen sommer.

Noen som klarer å finne den omtalte undersøkelsen som download link?

 

mvh

Bavaria32sport

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

0,8 tilsier at det er lov å ta en øl. Synes igrunnen det er helt greit. Artiklene om båtfylla ble skrevet for mange år siden slik at sommervikarene bare kan endre datoer og lime inn. Samme greia hvert år. God båtferie folkens. Ses på sjøen

Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. :cheers:

Link to post
Share on other sites

båtfylla er ikke vakrere enn annen fyll, og det er vel ingen kampanje for å fjerne hverken ankerdrammen eller kose pilsen,for slikt blir det ikke fyll av. Men har man et behov for å være dritings bør man velge en annen ferieform enn båtferie.

Det er skremmende mange som tror at de har den samme kapasiteten og vurderingsevnen selv med høy promille, ja faktisk føler mange seg som verdensmestre og får en usannsynelig høy selvtilit og tro på egne evner etter noen glass (for mye)

Redigert av kointa (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Men er det egentlig noe stort problem. Vi farter mye rundt i båten og ser jo at folk tar seg en pils. men etter 20 år i egen båt synes jeg ikke det er noe problem. Jeg synes faktisk det var flere galninger å se på Lørdagskveldene på Nidelva i Arendal før. Vi hadde jo raske spyd for 20 - 30 år siden også. Kjørte selv Windy Junior med 330 HK V8 med spesialpropell i 60 knop på 80 tallet. (Selvsagt edru).

Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. :cheers:

Link to post
Share on other sites

Loven må endres til det som er best, grensen må vekk, folk må velge selv, de som ikke klarer å oppføre seg bør få høye bøter.

Folk som klarer å kjøre båten på en grei måte må få lov til det selv med masse øl innabords.

Politiet må ta de ekte skurkene, de som snyter på skatten osv

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...