Hcvar Startet 21.Juni.2014 Del på Facebook Startet 21.Juni.2014 Hei! Helt fersk båteier, og helt fersk på baatplassen :-) Vidunderet er en daycruiser, Draco 21' fra -88, god teknisk stand, men interiøret må byttes ut. Står foreløpig i Oslo, men flyttes til Skjeberg i Østfold Ila uka. Noen som vet om noen som kan hjelpe å kle kabinen med skai? Videre trenger vi to båtstoler, alternativt en sittepute til passasjerstolen. Alle gode råd, tips, triks og erfaringer tas i mot med stor takk! Vi ser fram en spennende sommer til sjøs! Sitér dette innlegget Link to post
taunus Svart 21.Juni.2014 Del på Facebook Svart 21.Juni.2014 Min første tanke var at du er lovlig sent ute til oppussing av båt..Det er ganske mye jobb å fjerne gammel skai.+limrester. Hvis du vil ha topp resultat må underlaget være helt slett.. Du trenger ikke fjerne alt det gamle limet visst det henger som fjell, men slett må det være. Hvis du velger skai med 3 mm skumgummi bak, er det viktig å ikke trykke med fingrene på dette i lang tid etter liming. Da får du merker etter fingertuppene som ikke kommer ut igjen. For å motvirke dette kan du lime med vannbasert gulv lim, men det tar så lang tid før det sitter... Viktig å være sikker på at vinduer er helt tette slik at ikke kabinen blir fuktig.. Vaske godt i alle rom slik at ikke det lukter diesel, bensin eller ojlesnafs. Jeg har en utålmodig 4 åring her så får heller tilføye litt senere. Sitér dette innlegget Link to post
Hcvar Svart 22.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juni.2014 Takk for tanker og råd :-) Det er bare kabinen som skal oppgraderes, den er nå ribbet og pusset. Usikker på om vi får det pent nok hvis vi gjør det selv. Sitér dette innlegget Link to post
taunus Svart 22.Juni.2014 Del på Facebook Svart 22.Juni.2014 Det kan være vanskelig.. Jeg har gjort dette på nye båter.. Men ikke så mange. Da gjør vi det lettere for oss selv, ved å snu dekket på hodet.. Samt sparkle og pusse alle ujevnheter. Limer på minst 10 mm skummgummi. eller 20mm. og jevner til alle vanskelige ting.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.