Ole.m Startet 21.Juni.2014 Link til dette innlegget Startet 21.Juni.2014 Hei! tidligere i år så startet jeg en tråd om en gammel speedbåt som jeg skulle pusse opp, så tenker det er på tide med en oppdatering nå https://baatplassen.no/i/topic/107261-hvilken-baat-er-dette/ Først et bilde av båten slik den så ut før jeg begynte: Sitér dette innlegget Link to post
Ole.m Svart 21.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2014 Begynte med å rubbe over hele båten med sandpapir, alt bortsett fra selve skroget som er rødt, det skal lakkes til neste år. ellers så ble det litt sparkling av gamle hull til bolter og forskjellig. plastet også et hull til et hanskerom som sto i båten. Teak listene ble pusset og smurt med teak-olje. fikk dessverre ikke tatt så mye bilder, men hær er noen: Nytt glass til vindskjermen er bestilt. Lexan glass. Sitér dette innlegget Link to post
Ole.m Svart 21.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2014 Men så skjedde det som ikke skulle skje! etter en uke på vannet så lå båten plutselig under vann.. årsaken var en gammel skade som var gått opp. trist syn, men ikke så mye å gjøre med det.. fikk vist ikke bilde av selve skaden, men det er en sprekk i en av disse langsgående listene. som dere ser så er det gjort en dårlig jobb med plastingen som er gjort tidligere. Det er rett å slett bare flakket av. Sitér dette innlegget Link to post
Ole.m Svart 21.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2014 har bestemt meg for å gjøre en skikkelig jobb, så det skal plastes både fra utsiden og innsiden. det blir enormt mye mer arbeid, men det er nok det beste. Hær er båten "splittet". overbygget er i bakgrunnen. "bunnen" sitter bom fast..måtte derfor skjære den fra resten av overbygget. den er festet med et slags lim. samme limet var bruk rundt hele rekka. Noen tips til dette uten å gjøre for mye skade? Sitér dette innlegget Link to post
Ole.m Svart 23.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2014 idag ble båten snudd, og fikk startet på pussingen. interessant å pusse på den gamle plaste-jobben som er blitt gjort, nesten som en skattejakt.. dukker opp skade etter skade det er flere plasser det er plasten rett oppå topcoaten, de som har gjort dette kunne ikke hatt mye peiling på plasting. kommer med flere bilder av skadene imorgen. Sitér dette innlegget Link to post
Ole.m Svart 23.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2014 skadene er i listene som går langs skroget. strekker seg fra baugen til ca halvveis bak på båten. har markert start/slutt på bildet. om noen har tips å komme med så skrik ut! flere hoder tenker bedre enn ett Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.