Jump to content

225hk v6 evinrude går dårlig når den blir varm


StigA

Recommended Posts

den gamle koblingen må være ødelagt. Får ikke presset den sammen nok nå. Men jeg tror det ikke er det som gjør det..

 

Setter i termostatene når jeg får dem. Ringer mekaniker. Får vi ikke til noe særlig da så gir jeg opp denne motoren.

 

Finner ikke noe slik feilsøkingsliste..

Redigert av StigA (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Termostatene satt inn. Ingen reaksjon what so ever på motoren.

 

Nå skal vi prøve å justere forgasserne og se om det blir noe bedre da.

 

Starter den opp og den går på tomgang. Men går ikke rent i det hele tatt. Høres ikke ut som den går på alle seks. Og den går ikke lenge på tomgang heller før den stopper.

 

Luta lei av denne motoren men vi får prøve litt til.

Starter med å justere forgassere nå.

Link to post
Share on other sites

Tror jeg serisøst hadde vurdert å sette båt og motor inn på et merkeverksted slik at de hadde feilsøkt med instrumenter. Veldig ergelig å bruke masse tid på å feilsøke forgassere dersom feilen sitter et helt annet sted! Et alternartiv kan jo være at feilen sitter i statoren.(lokalisert under svinghjulet)Der sitter det et antall coiler som blant sørger for lading og gnist. På min Yamaha v4 sitter det to coiler merket trigger coil og to coiler merket henholdsvis low-speed charge coil og high speed charge coil. Disse sender signalene videre til cdi enheten. Var bare en tanke som slo meg siden du har byttet cdi enheten, og at problemene på meg unektlig minner om tenningsrelaterte (i og med at den kutter sylindere)

Link to post
Share on other sites

Tror jeg serisøst hadde vurdert å sette båt og motor inn på et merkeverksted slik at de hadde feilsøkt med instrumenter.

<{POST_SNAPBACK}>

 

DER SA DU DET!

 

Har vært mekaniker og sett på den idag. Og vi kommer ingen vei. Han er helt sikker på at det kun er noe justeringer på den som skal til.

 

Men en service er det beste så jeg sender den på service.

 

Så da er da spørsmålet mitt:

 

Hvor bør jeg sende den? Noen som har et sted å anbefale?

Jeg bor jo i moelv, midt mellom hamar og lillehammer. Tviler på at det er noen i området her som har peiling. Men en oslotur tar meg 2 timer så det må jeg kunne gjøre.

 

Noen som har et bra verksted med ikke altfor ille priser å anbefale til service på en 89 modell evinrude 225hk v6 ?

Link to post
Share on other sites

Hadde selv min Yamaha inne for å finne en "vanskelig" feil i fjor vår. Jeg valgte da TSG som ligger rett bak Strømmen storsenter. De var veldig kjappe med feilsøkingen, og brukte vel ikke noe mere enn et par timer på feilsøking samt bytte del(cdi-enhet) Det at delen kostet 8000,- var jo ikke deres feil........Var imidlertid ikke så fornøyd med at det tok 6(!) uker fra jeg satte inn båten til de overhodet begynte på den. Men dette var rett etter påske og de skyldte på klargjøring av båter de hadde i opplag......... Men altså; når d eførst begynte gikk det veldig kjapt og ryddig for seg!

 

Andre alternatriver er Solberg båt og Motor i Lillestrøm. Har selv ingen erfaringer med dem. Nor-Boat på Lillestrøm tror jeg kun tar service på påhengere.

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Får nesten oppdatere i denne tråden som har handlet om problemene mine om motoren..

 

Har nå fått igjen motoren fra rep. hos Oslo Marineservice AS.

 

Summen ble VELDIG mye større enn forventet.

 

3 stempler ødelagt, måtte sendes på borring.

Så var ikke bare en liten filleting dette her gitt.

 

Grunnen til dette var at det var brukt helt feil bensinsystem. Motoren hadde ikke fått nok bensin og gått varm.

 

DYRT ble det men nå er den hvertfall helt i orden så har så vidt fått begynt på innkjøring. :flag:

 

Og jeg skal vel være glad det ikke gikk enda verre. (se bilde av stempel)

Sprukket stempel.

 

Bilde

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...