Jump to content

Endre turtall for innslag av kompressor kad44?

Modem

Recommended Posts

Heisan, jeg lurer på om det går å endre innslags turtall til kompressoren på min kad44 (kamd44c).

Kompressor slår inn ved 1350 o/min, og da ligger båten i 6,2 knop. Hadde vært bedre om den går på over 1500 o/min så man

kan ligge i 7-8 knop uten kompressor.

Forrige eier har montert en knapp for å slå av kompressoren, som fungerer fint det, uten noen feilmeldinger. Men man må slå av motor(tenninga) og starte igjen for at kompressoren skal virke som normalt igjen.

Noen som vet om man kan justere opp innslagsturtall for kompressor?

Jeg har 43 maskiner som slår inn på 1700. Og det skal være en justering i den svarte boksen oppå motoren hvor releer og styring til kompressoren sitter. Men dette er på 43en. Det kan være at 44en er anderledes grunnet mer elektronikk. Kompressoren på 43en kan kobles inn og ut via bryter uten mer styr siden de ikke har elektronisk styring...

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Skal sjekke opp det med å koble inn diode i kretsen, har sett noen emner på det ja.

Har tatt en runde med flere verksteder idag og alle svarer at det ikke går å justere innslag siden den styres av EVC. Hadde et lite håp om at det gikk ann å programere inn eller endre noen parameter i den styringa.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...