Andreas POLKEN Startet 22.Juni.2014 Link til dette innlegget Startet 22.Juni.2014 (redigert) Hei! har tenkt og ta meg en vellfortjent ferie snart og ønsker noen tips om hvor det er verdt og reise til når man skal nedover mot sør. Helst plasser som ligger litt i ly, som kanskje ikke er stappfult av folk :) Redigert 22.Juni.2014 av Andreas POLKEN (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 22.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2014 Du skal gjøre det godt skal du finne plasser alene. Men her i Arendal vil jeg anbefale Hovekilen. Og Nidelva.. da finner du le for de fleste vinder. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
BMF Svart 2.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2014 Vi betalte 500Nkr/Døgn sidst vi besøgte Arandal Seilforening. Så ved du hvad du er oppe imod og skal undgå. Vi kommer der ikke mere og undgår nu også Norge i det hele taget.,,,trods vi har været på Sørlandet en 13 til 14 gange,,, God Sommer! Sitér dette innlegget Sejlerlivet skal vurderes over flere sæsoner + Glæden ved at sejle er glæden ved at glæde sig Link to post
Sigurd Svart 2.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2014 Kjøp havneguidens papirutgave eller last den ned til ett eller annet i-. Utover det er det bare fantasi og værmelding som setter begrensning. God tur og god sommer og la ikke en sur missfornøyd danske ødelegge godfølelsen! Sitér dette innlegget Link to post
knut1955 Svart 2.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2014 Skal du finne uthavner på sørlandet i fellesferieren som ikke er overfylt må du til Søgne, Mandal og vestover. Her opplever vi god plass i ferien - de lokale er på tur vestover - østover eller sydover, vestlendingene farer forbi for å "starte" ferien i Blindleia, og østlendingene snur i Blindleia, Kristiansand eller til nød i Ny Hellesund. Vi opplever også godt med plass i Kristiansandsfjorden i fellesferien - UNNTATT Stokken og gjestehavna. Få som ligger ute på øyene - prøv Bragdøya på syd, vest eller nordsiden eller Langøya mot øst, samt Risøya litt ute i fjorden. På veien nedover kysten må du også innom holmene på utsiden av Sandøya og Askøya i Tvedestrand. Etter mitt syn er den fineste skjærgården på sørlandet utenfor Tvedestraand og Søgne. -velkommen og god ferie! Sitér dette innlegget Link to post
jarlemann Svart 2.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2014 Her i søgne er det alltid en holme til hver :-) Åros gjestehavn åpnet nylig i år, kanskje verd å sjekke ut? Rundt om Kristiansand er det alltid ganske mye folk føler jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Øya Svart 7.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2014 BMF unngår du Norge kun pga en dårlig opplevelse med pris på Seilerhytta? Vi har fartet rundt i 20 år og har vært både i Danmark og Sverige en rekke ganger. Men vi finner alltid best plass i uthavnene på Sørlandet. I Arendal Andreas er det fint i Færvigkilen ( hovekilen) og Nidelva som Bjørn sier. Sitér dette innlegget Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
Guest Avmønstret# Svart 7.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2014 Kan jo hende.bmf har 50 fot eller noe.. Men om han har.vanlig båt og det ikke inkluderer fotmassasje eller noe så er det vel fort et ran. Er først tilliten brutt så.. 320,- for natta med vår 31 foter, som vi betaler i natt betyr at Skjærshalden neppe blir brukt igjen. Det er latterlig dyrt. Tror det er for seint på kvelden nå til at fotmassøsene dukker opp. :-) Er ikke gjerrig og har penger nok men skal jo ha noe igjen for de. Sitér dette innlegget Link to post
BMF Svart 7.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2014 500 Nkr/døgn som Arendal Seilforening præsenterede os for for et par år siden er top målet & dermed dråben der fik bægeret til at flyde over,,,, Om de senere er kommer til fornuft og har sat prisen ned ved jeg ikke,,,, Alt ialt som ikke Norsk er der vel også andre "problemer", fx 2 glas hvidvin + pizza på en fortogs restaurent koster også "kassen" ,,, og jeg tør slet ikke tænke på hvad en pakke cigaretter koster. Men dejlig strækning henover sørlandet som vi som sagt har besøgt mange gange siden 1st gang 1984 hvor alt stort set var gratis,,,da måtte man dog gå på hotel for at få et bad :-) - og jo - jeg kender udmærket ude plasserne nær Arendal :-) Vedr prisniveau kan jeg da nævne at både Skagen & Anholt har forsøgt sig med prisstigning uden succes - eneste resultat var at sejlerne udeblev. Nu er prisen sat ned. Ligger pt på Anholt til 150kr / Døgn. Fortsat god sommer & Velkommen tilbage til Danmark når lejligheden byder sig :-) /BMF Sitér dette innlegget Sejlerlivet skal vurderes over flere sæsoner + Glæden ved at sejle er glæden ved at glæde sig Link to post
BMF Svart 7.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2014 @Pinkvin - Vi sejler en Diva 35 der måler 10.80 meter "Er ikke gjerrig og har penger nok men skal jo ha noe igjen for de." - right you are :-) Sitér dette innlegget Sejlerlivet skal vurderes over flere sæsoner + Glæden ved at sejle er glæden ved at glæde sig Link to post
nordan family 27 Svart 7.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2014 Hvordan kommer man seg inn i Nidelva når man trenger 5 meter høyde? Og hvor er det man legger seg da? Har noe familie 'der inne' men de er ikke båtmennesker og har ikke filosofert over seilinghøyder Sitér dette innlegget Link to post
aileenll Svart 7.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2014 På sørlandet er det ikke havnene (byene) som er den store opplevelsen!forsovet er de pitoreske og svert forskjellige fra danske havner, heri og priser på det meste. Nei skal du oppleve sørlandsk sommer, så skal du finne deg en uthavn blandt blankskurte skjær. Ligge i kanten mellom hav og land. Se dønningens dovne svell. Høre måker, tærner og tjeld. Det koster ikke noe ogdu opplever det i hvertfall ikke i Danmark. På strekkningen fra Jomfruland til Søgne er det et utall av slike steder, og er du heldig kan du oppleve det sammen med nye bekjentskaper, eller helt alene. God tur! :-) Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
Guest Avmønstret# Svart 8.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2014 @Pinkvin - Vi sejler en Diva 35 der måler 10.80 meter "Er ikke gjerrig og har penger nok men skal jo ha noe igjen for de." - right you are :-) Ok, da er det et ran. Om de ikke tilbyr noe spesielt eller ekstra så er der noe nær en gjestehavnfelle/svindel. Om prisen først hadde blitt kjent om morgenen hadde jeg betalt noe nær "vanlig pris " og dradd. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.