Våtbåt Startet 23.Juni.2014 Link til dette innlegget Startet 23.Juni.2014 Hei, Er det noen som har erfaring vedr kartplotter og tyveri? Hva ville dere gjort? Få kartplotter fastmontert, i flush med konsollet, det ser pent ut :) Eller brakett og demontere hver gang? Båten ligger i havn med vakthold hver natt. Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 23.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2014 Vakthold hver natt er der i den båthavna jeg også ligger i, men det stjeles i fra båter allikevel. De som er ute etter noe, får som regel tak i det , uansett hvor mye man sikrer seg. Jeg bruker brakett i min båt, og tar med hjem plotter etter hver tur. Men det ser jo naturligvis noe finere ut, og lettere og ha plotteren montert midt i dashbordet/konsollen, det er det ikke tvil om, men personlig sover jeg bedre om natten med å ta så mye som mulig av verdi med hjem. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 23.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2014 (redigert) Det ble stjålet tre plottere i vår der jeg har opplag, alle var flush-montert, det går vakter der hver natt. Selv har jeg brakettmontert Garmin 5012 og har lyst til å bygge den inn men jeg liker ikke tanken på å ikke kunne ta den med hjem. Redigert 23.Juni.2014 av DieselDahl (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Våtbåt Svart 23.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2014 Hmmm... finnes det snap on/off-løsninger? Har googlet, men kan ikke si det kommer mange bilder frem om dette. Sitér dette innlegget Link to post
is_620 Svart 23.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2014 jeg har kartplotter,ekkolodd og autopilot panel på brakett, orker ikke tanken på at det skal bli stjålet og tar det hjem etter hver tur. en rik nabo på hytta har kartplotter stående permanent på styre konsoll på åpen båt- denne blir ikke blitt stjålet, så det er ikke godt å si hva man skal tro. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 23.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2014 (redigert) Kan være smart å ta ut kartbrikken iallefall. den er jo altfor lett tilgjengelig på de fleste plottere. Jeg har Samyung plotter, håper navnet avskrekker tyvene Dessuten en 4-5 år gammel 5,6" plotter er vel ikke mye verd uten kartbrikke i våre dager med stadig synkende priser. Redigert 23.Juni.2014 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Våtbåt Svart 23.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2014 Jeg lar fornuften seire :) Båten bestilles med brakett. Det er tryggest! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.