baatsman Startet 23.Juni.2014 Del på Facebook Startet 23.Juni.2014 Heisan I og med ferien starter om 3 uker så kunne jeg tenkt og få installert en hekktruster. Men hvem gjør det og er flinke. Båten ligger (snart) på Hvaler. Tips ønskes. Hva koster herligheten sånn ca. Det er FB båt og snakk om en Sleipner 100(er ikke det greit?). Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Worry II Svart 23.Juni.2014 Del på Facebook Svart 23.Juni.2014 Vi vet om maaange steder, men først må vi vite åssn båt det er Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 23.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juni.2014 Hehe må få den først. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Chiefengineer Svart 23.Juni.2014 Del på Facebook Svart 23.Juni.2014 Sleipner er definitivt greit, hvor stor er båten? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 23.Juni.2014 Del på Facebook Svart 23.Juni.2014 Du kan jo ringe og høre med Glenn på Stokken Båt. De er Sleipnerforhandlere, og jeg tror de gjør alt av installasjoner. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
baatsman Svart 23.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juni.2014 42 fot. Kjenner Glenn og Jon, men pga vektbegrensing på kjøkøybroa er dette vanskelig. Stokken har vel ingen andre løftemuligheter. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
VannTro Svart 23.Juni.2014 Del på Facebook Svart 23.Juni.2014 Gratulerer masse med kjøp baatsman ! Denne klarer jeg ikke å finne ut av, har en misstanke om at den ikke har vært på FINN og at den muligens kommer fra utlandet ? Nå har du sagt A....... Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Komodo Svart 23.Juni.2014 Del på Facebook Svart 23.Juni.2014 Hvis Stokken blir vanskelig foreslår jeg at du hører med Knut på Slevikkilen båtbyggeri. Han holder til på bruket på Gressvik, tvers over for gamle FMV på Kråkerøy. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
baatsman Svart 24.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juni.2014 Har spurt Knut og. Men han har ikke tid nå. Det er der jeg normalt slipper. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Chiefengineer Svart 24.Juni.2014 Del på Facebook Svart 24.Juni.2014 Fornuftig valg mht. størrelsen på thruster. Pass på at de forlegger kabler i tilskrekkelig dimmensjon uavhengig av hvem som skal gjøre jobben så du ikke ender opp med uønsket spenningsfall og unødvendig effektbegrensning. Tenker det bør være 120mm2 forlagt til denne saken. Disse kan montasje av thrustere, monterte min hekkthruster: http://www.skjaeret.no/ Sitér dette innlegget Link to post
brs Svart 25.Juni.2014 Del på Facebook Svart 25.Juni.2014 Hei. Tror eg ville ventet med å montere hekktruster. Regner med at det er 2 motorer på båten du har kjøpt og da blir det fort en vane å betjene disse. Dvs en motor hver vei og båten går den veien du ønsker, blir fort en vane. Har hatt båt med 2 motorer i noen år og savner ikke hekktruster. Prøv først å bli kjent med å betjene den nye båten og ta heller og monter den hekktruster hvis du fortsatt ønsker det. Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 25.Juni.2014 Del på Facebook Svart 25.Juni.2014 Hei. Tror eg ville ventet med å montere hekktruster. Regner med at det er 2 motorer på båten du har kjøpt og da blir det fort en vane å betjene disse. Dvs en motor hver vei og båten går den veien du ønsker, blir fort en vane. Har hatt båt med 2 motorer i noen år og savner ikke hekktruster. Prøv først å bli kjent med å betjene den nye båten og ta heller og monter den hekktruster hvis du fortsatt ønsker det. Har også tomotors anlegg med aksel men kunne ikke tenkt meg å være foruten hekkthrusteren, spesielt ved anløp i kombinasjon med trang havn, mye båter og vind. Muligens har det noe med båttypen å gjøre men legger merke til at de aller fleste planende fritidsbåter av flybridgetypen i størrelse 40 fot+ har dette utstyret montert. Og det er en grunn til det. JA det stemmer at denne ikke er i bruk under normal avgang fra bås i båtplass, ved 360 graders snuing i havn der momentet fra motorene er mye sterkere (og mer elegant) enn ved bruk av baug/hekkthruster samt under en rekke andre forhold. Men ved f.eks. lukeparkering der du skal inn mellom flere båter, gjerne flere på samme legg er det langt mer effektivt og elegant å benytte hekk/baugthruster. Og man sparer gearene for all koplingen også. Er dessuten bra ved avgang om vinden står mot kaia for å presse båten ut. Og når man skal inn i egen båtplass og vinden står rett sideveis på båsen er den også til uvurderlig hjelp. Man sparer båten for uheldige harde sammenstøt forårsaket av vær og vind, varierende forhold etc. som ellers vanskelig kan unngås uten thrusterassistanse. Men regner med alt dette er konkludert med allerede og at det er derfor du ser etter installasjonsfirma. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 25.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juni.2014 Helt riktig Det skader ikke med mer sikkerhet om bord :) Og der vi ligger fast har vi alltid vinden i siden. Aldri forfra / bakfra. Og legg på litt strøm og. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.