Gejo Startet 24.Juni.2014 Link til dette innlegget Startet 24.Juni.2014 Hei. Jeg har en Mercruiser 350 (V8) som tar inn vann i sylinderene på begge sider. Motor og topper er splitter nytt. Resten er eldre men manifolder er trykktestet og funnet i orden og raisere ser fine ut. Innsug ser også bra ut. Starter og går greit, men når jeg stopper den så fyller den seg med vann og motor står (får derfor selvfølgelig ikke startet igjen). Det kommer inn mye vann og på begge sider. Da kan det vel ikke være Raisere? Er det noen der ute som har et fornuftig tips? Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 24.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2014 Velkommen. Det finnes en hel tråder om team her inne. Hva er høyden å motor i forhold til vannlinja? Hvilken båt sitter denne motoren i? Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
DieselDahl Svart 24.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2014 Det er vanlig at det etter en del år kan lekke fra pakningene mellom manifolder og risere. Mercruiser har hatt slike problemer i mange år og har gjort endringer for å hindre at dette skjer, blant annet med innføring av "dry-joint" exhaust. Da går kjølekanalene utvendig på riserne i stedet for igjennom pakningen, det er også en annen utforming på eksoskanalen for å hindre "water reversion". Kamaksler med mye overlapp er problematisk på båtmotorer derfor er marinekammer slipt med nesten ingen overlapp (høy LSA). Det anbefales å blåse ut av eksosen før stopp av motoren ved å sette drevet i fri og gi motoren 1800rpm i 20-30 sekunder før stopp. Vann kan komme inn andre veier også som lekk toppekning, regnvann inn gjennom forgasser m.m. Sitér dette innlegget Link to post
Tskjei Svart 24.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2014 Sjekk eksosflapser.Er de dårlige kan du få vann tilbake i sylinderne. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.