jerognal Svart 24.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2015 Som med alt annet på Biltema: Det KAN funke om du er heldig. Men min erfaring er at det som oftest er noe gale med Biltema-produkter. Ang. Biltema's Multibond. Prøvde den men den herdet aldri. Helt ubrukelig. Enda tilgode å få bildeler som virker mer enn noen mnd. Tenkte eg skulle prøve Biltema's dyreste vindusviskere siden NAF i test sa de var bra. SØPPEL! Striper og tar ikke vannet med seg. Nei like greit å kjøpe kvalitet så slipper du gjøre jobben 2 ggr. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 24.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2015 Det virker som om det går litt sport i å rakke ned på Biltema blant enkelte. Jeg bruker mye produkter derfra, og er fornøyd med det meste. Har f.eks kjøpt alt av vindusviskere og motoroljer derfr siste 10 år ca, uten problem. Eneste er at viskerne ruster etter en del tid, men da er det uansett på tide med nye. Jeg skiftet stabilisatorstag to ganger på bilen med deler fra mekonomen, holdt ca et år hver gang før den begynte å knakke igjen. Så kjøpte jeg nye til halve prisen på Biltema, de er rolige på tredje året nå! Har også bremseskiver og klosser derfra, fungerer helt OK! Skiftet samtidig skiver og klosser på den andre bilen (original japansk kvalitet), og de er modne for bytte igjen nå. Men Biltema delene holder! Så jeg tror ikke forskjellen på Biltemas og andres kvalitet er så stor den engang var. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Kjetil1 Svart 24.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2015 Det er vel ikke snakk om å rakke ned på. Men heller å svare. "Biltema's xxx til 49,90, ikke like god som tilsvarende kvalitet/merkeprodukt til 289,-" kan være en setning man leser. Da får jeg lyst å klaske meg i panna og skrive "døøh, no shit?". Som oftest henger kvalitet og pris i sammen, og her er vel det ekstra passende hos Biltema. Jeg var akkurat ute og kjøpte lim til å lime sammen skrog og overdel på prosjektbåten min. Hadde aldri kjøpt hos Biltema! Kun fordi at jeg ikke tar sjangs på at båten deler seg midtfjords. Dro til Wurth som selger kvalitet til proffmarkedet... Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Hakkannen Svart 24.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2015 Er vel som det meste; man får som regel det man betaler for. Men som Index har jeg også mange gode erfaringer med produkter fra Biltema, så ingen regel uten unntak. Som med Jula, Clas O. og andre som fører egne merkevarer kan man finne både tøyseprodukter og ting av skikkelig kvalitet. Har kjøpt clucher, bremseskiver, dempere, batterier og mye annet som innerst i inne et merket med "skikkelige" navn hos Biltema. F.eks. solgte Biltema tidligere clucher fra Borg & Beck/Delphi til 1/3 av prisen hos Mekonomen, med samme varenr. under Biltema-klisteret. Noen år førte de enkelte modeller av bilbatterier fra Hoppecke (en bekjent jobber hos dem og kunne bekrefte dette). Også verktøy har de fått lisensprodusert av varierende produsenter, av og til seriøse. For noen år siden fikk man pipeskraller laget på samme fabrikken som Wurth sine. Samme kvalitet? Ikke nødvendigvis, men kan ikke si Biltemaskrallene mine har tålt mindre bank eller er mindre presise enn dem jeg har fra Wurth og TengTools. Når det gjeldet lim og fugemasser; ja, man bør prøve de enkelte produktene først og finner man noe som funker er det bare å handle inn. F.eks. er den fuktbestandige trelimen de fører nå for tiden god. Testet den mot Casco sin fuktbestandige lim på furu og eik (like prøver, skåret og høvlet av samme plank og kappet i biter som ble limt og så stresstestet). Biltemas lim tålte markant mer belastning før brudd, dette for begge treslagene. Og til 1/3 av prisen. Enkelte produkter de har er søppel. Andre er tilnærmet gull, også sett bort fra gunstig pris. Så min konklusjon er at man kan være heldig, men litt bakgrunnsjekk og testing kan være påkrevet om det er ting man trenger stole på i lengden. For trådstarters del tror jeg han har fått feilvare, da jeg har brukt samme type fugemasse flere ganger selv med godt resultat og opplevde konsistens og åpningstid som helt grei å jobbe med i forhold til dyrere produkter til langt høyere pris. Hadde gått tilbake og klaget, de pleier være rimelige og greie når det gjelder reklamasjon, i alle fall her i området. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.