BingoBonzo Svart 25.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2014 (redigert) God aften kjære båtkolleger! Ble sittende å diskutere båter med en kamerat i går (som så ofte før). Jeg har selv Windy, er Windy-fan og har kun erfaring med dette merket. Jeg argumenterte for kvalitet og sjøegenskaper, og han argumenterte for pris og volum. Han er i kjøpemodus og ser ut til å gå for Bavaria 39HT eller sport. Jeg har selvfølgelig ingen grunnlag for mine argumenter, bortsett fra det jeg har lest i ulike blader etc. Er det noen her som har erfaringer med Bavaria 39 vs andre lignende båter og kan dele litt info. Fint med litt brukererfaring fra forumet:) Alltid gøy å diskutere båt! Som du ser av signatur har jeg 34 Sport HT (starter 3dje sesongen nå). (Mine betraktninger er derfor basert på denne båten) La oss være enige om at pris alltid er viktigst (hvis ikke hadde man ikke hatt denne diskusjonen) og at man hovedsaklig på bakgrunn av prisen tar valgene. Først og fremst, gå for en HT båt uansett merke, ekstremt mye mer behaglig enn tradisjonell kalesje. Vår båt har (og en 39 har enda mer av det): God plass (både lagring og opphold)Kanskje litt lite i Cockpit pga solsengen (som jeg elsker), men det er rent smak og behag Ekstremt solid bygget (som igjen fører til at den er litt tung) Flat bunn som gir god plass, men mindre sjøegenskaper enn andre båter med hvassere skrogHer må man igjen se hva som er bruken, lange havstrekk eller kos langs gullkysten Samme utstyrskvalitet, nivå og merker som konkurrentene Solide gjennomføringer og kvalitet, men ikke så for-seg-gjort som hos konkurrentene Ikke samme kvalitetsfølelse, ref Ikea og VWHadde Bavaria hatt dette sammenlignet med Princess/Fairline osv hadde diskusjonen vært ferdig.. Nyskapende løsningerEksempelvis kontrollpanelet for all elektronikk, har sett meterhøye skap hos andre båter, på minBavaria er det et 15*15cm panel med touch-knapper i cockpit og bysse Annerledes design enn andre båter Så hvorfor kjøpte jeg min båt? For de pengene jeg hadde så fikk jeg: Den plassen jeg trengte (solseng, badeplattform, lagring osv) Gode nok sjøegenskaper Kul båt Sjøliv og glede for hele familien! Har jeg lyst på ny og større båt -> Selvfølgelig Redigert 25.Juni.2014 av BingoBonzo (see edit history) Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
uthavn Svart 26.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2014 Alltid gøy å diskutere båt! Som du ser av signatur har jeg 34 Sport HT (starter 3dje sesongen nå). (Mine betraktninger er derfor basert på denne båten) La oss være enige om at pris alltid er viktigst (hvis ikke hadde man ikke hatt denne diskusjonen) og at man hovedsaklig på bakgrunn av prisen tar valgene. Først og fremst, gå for en HT båt uansett merke, ekstremt mye mer behaglig enn tradisjonell kalesje. Vår båt har (og en 39 har enda mer av det): God plass (både lagring og opphold)Kanskje litt lite i Cockpit pga solsengen (som jeg elsker), men det er rent smak og behag Ekstremt solid bygget (som igjen fører til at den er litt tung) Flat bunn som gir god plass, men mindre sjøegenskaper enn andre båter med hvassere skrogHer må man igjen se hva som er bruken, lange havstrekk eller kos langs gullkysten Samme utstyrskvalitet, nivå og merker som konkurrentene Solide gjennomføringer og kvalitet, men ikke så for-seg-gjort som hos konkurrentene Ikke samme kvalitetsfølelse, ref Ikea og VWHadde Bavaria hatt dette sammenlignet med Princess/Fairline osv hadde diskusjonen vært ferdig.. Nyskapende løsningerEksempelvis kontrollpanelet for all elektronikk, har sett meterhøye skap hos andre båter, på minBavaria er det et 15*15cm panel med touch-knapper i cockpit og bysse Annerledes design enn andre båter Så hvorfor kjøpte jeg min båt? For de pengene jeg hadde så fikk jeg: Den plassen jeg trengte (solseng, badeplattform, lagring osv) Gode nok sjøegenskaper Kul båt Sjøliv og glede for hele familien! Har jeg lyst på ny og større båt -> Selvfølgelig Fine tilbakemeldinger som skal formidles videre til kompisen. Når du valgte båt,vurderte du 38/39HT,eller følte du at det ikke var verdt de ekstra pengene? Når det gjelder siste linjen, så er det vel mange av oss som er der. Det er en slags sykdom dette båtgreiene.... Sitér dette innlegget Link to post
BingoBonzo Svart 26.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2014 Fine tilbakemeldinger som skal formidles videre til kompisen. Når du valgte båt,vurderte du 38/39HT,eller følte du at det ikke var verdt de ekstra pengene? Når det gjelder siste linjen, så er det vel mange av oss som er der. Det er en slags sykdom dette båtgreiene.... Det var en enkel vurdering, hadde ikke mere penger Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.