Jump to content

Gummibåt Narwhal 270, sikkerhetsventil blåst bort


Jori

Recommended Posts

Heisann, sa puff i dag i solen og ene siden punkterte på gummibåten. Det viser seg at sikkerhetsventilen ikke har løst ut som den skal, men gått av med ett smell. Dermed er de delene borte. Noen som vet hva slags sikkerhetsventil dette er? Hvem forhandler narwhal i Norge? Må jo få tak i de delene som har blitt skutt ut. Nå aner jeg dessverre ikke hvordan det ser ut og hvilke deler dette er. Har en mistanke om at det er en slags ventil og ett deksel for å holde dette på plass?

 

Takknemlig for hjelp og tips, Skal det bli hyggelig båtferie må nok dette fikses til ungdommene.

Redigert av Jori (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Litt oppdatering og masse tid på nett.

Ventilen heter Leafield A6 pressure relief valve. Jeg har funnet firma i utlandet som har den. Merkelig at det ikke er noen i Norge som tilsynelatende kan ha den. Er vist ikke helt uvanlig at disse ventilene setter seg pga for lite bruk, så det vet jeg nå, hehe

 

Link til firmaet som har den og video hvor de renser den

http://www.nrs.com/product/1484/leafield-a6-pressure-relief-valve

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...