Jump to content

Tamd 72 EDC henger ikke med på varm motor - prøvd alt?

Nøttlending

Recommended Posts

Interessant. Bra og systematisk jobba Nøttlending. Thumbs up

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Ett skudd i blinde, men allikevel: EDC har en tempsensor som gir signal til dieselpumpa og korrigerer drivstofftilførselen ved oppstart og senere drift. En feil her kan vel fort arte seg som Nøttlending beskriver?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Takk for støtten her på forumet! Kjempeflott at det finnes en slik arena med hjelpsomme mennesker og gode tips!

Det jeg gjorde i går var å bytte fødepumper mellom motorene. Det jeg samtidig gjorde var å etterstramme styreenheten ( pakningen over styreenheten hadde sett sine bedre dager, og skal skiftes. I mangel av ny pakning der og da så strammet jeg det jeg turde)

Manglende turtall på styrbord motor flyttet seg til babord. Det oppsto ingen nesten-kvelning når jeg satte motorene i gir.

Min teori er at manglende turtall, beviselig nok, skyldes fødepumpa. Nesten-kvelningene vil jeg anta at kommer av falsk luft gjennom en tilårskommen pakning, evt andre tilfeldigheter.

Takk for hjelp denne gangen også :)

For de av dere som skulle komme opp i samme problemstilling så finnes det essensiell data på dette, -og som måles med en trykkmåler i kombinasjon med en bleed test.

Alle fødepumper skal klare å opprettholde et trykk med et simulert forbruk og som gjennomføres med en bleed test. Bleed testen går ut på at man lager en lekkasje på trykksiden og hvor man skal klare å fylle et visst volum drivstoff i en beholder uten at tykket faller under et gitt trykk mens motoren går med et gitt turtall.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...