NordicX2 Startet 14.April.2005 Del på Facebook Startet 14.April.2005 Noen som kan anbefale et par tekniske seilersko og eventuelt forhandlere av slike sko.....?? Sitér dette innlegget Link to post
Snoopy Svart 14.April.2005 Del på Facebook Svart 14.April.2005 TEKNISKE seilersko? Mulig jeg er dum, men jeg trodde seilersko var seilsersko, jeg... Sitér dette innlegget Link to post
NordicX2 Svart 14.April.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.April.2005 Ikkje dum nei..... Tenke bare på den typen som ikkje e av den klassike brune av lær/skinn...... Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 14.April.2005 Del på Facebook Svart 14.April.2005 Skal du ha skikkelige seilersko, så har jo Helly-Hansen sine prisbelønnede Shorehike. Samme som Siren Sundby bruker. Klarre ikke å hente opp linken her på jobben, men gå inn på www.helly-hansen.com, så finner du den der. Tror det er en butikk i Bogstadveien i Oslo som selger den. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 14.April.2005 Del på Facebook Svart 14.April.2005 Er heller ikke helt sikker på hva du er ute etter, men disse burde vel være et bra alternativ: http://www.notesfromtheroad.com/outdoor/te...ns_Granada.html (Du finner mye annet som ligner på denne siden også) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 14.April.2005 Del på Facebook Svart 14.April.2005 (redigert) Skal du ha skikkelige seilersko, så har jo Helly-Hansen sine prisbelønnede Shorehike. Samme som Siren Sundby bruker. Klarre ikke å hente opp linken her på jobben, men gå inn på www.helly-hansen.com, så finner du den der. Tror det er en butikk i Bogstadveien i Oslo som selger den. <{POST_SNAPBACK}> Se på HH(de bruker MAcromedia så da er det ikke så enkelt å få til linker innover i siten deres HH's selvskryt sier: Quite simply, the most ambitious and radical shoe made for sailing. Storm Grip outsoles retain grip both on deck and while hiking. The Storm Cushion protects the dinghy sailor’s feet while hiking through its abrasion-resistant reinforced PU coating. 4 piece fastening device allows ease of entry even when wearing wet/dry suits. If the technology and design isn’t enough, we also offer you different shoes for different conditions. The BREATHE version comes with a LIFA-VERSA open mesh upper to keep those feet cool on the warmest of days. In addition, W2 technology keeps your shoes and feet as dry as possible through multiple perforations in the sole, removable anatomical footbed and upper. The NEOPRENE version is perfect for colder water conditions and comes with a closed outsole. The removable anatomical footbed and synthetic materials means that this shoe will still dry quicker than a normal neoprene boot HH har også en enklere modell Også har de den klassiske, brune Redigert 14.April.2005 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sonata 7 Svart 14.April.2005 Del på Facebook Svart 14.April.2005 HELLY HANSEN er konge sko, de er så sykt digge og gå i men koster litt mye penger da, men er verdt det, fikk et par av de oransje dameskoa til jul Sitér dette innlegget Link to post
NordicX2 Svart 15.April.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.April.2005 va me billigere typer som Rockport og Henry LLoyd skoene som selges på Maritim.no? Har funnet noen på Seatronic sine sider også. Noen med erfaring av disse skoene..... Tenker da særlig på hvor godt de sitter på dekk. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 15.April.2005 Del på Facebook Svart 15.April.2005 va me billigere typer som Rockport og Henry LLoyd skoene som selges på Maritim.no? Har funnet noen på Seatronic sine sider også. Noen med erfaring av disse skoene..... Tenker da særlig på hvor godt de sitter på dekk. <{POST_SNAPBACK}> Snakker du fortfarande om 'tekniske' skor eller vanliga 'docksides'? vad gäller 'dockside'-modellen så har jag bara bra erfarenhet av både Rockport o Henry Lloyd ! utöver orginalet Dockside, jag håller mig egentligen bara till dessa 3 fabrikat ! allt annat jag prövat genom åren har varit kass !! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
NordicX2 Svart 15.April.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.April.2005 Takker Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 15.April.2005 Del på Facebook Svart 15.April.2005 Tør jeg anntyde at jeg er helt grønn på området vedr. sko i båt eller såkalte båtsko. Dette har jo vært nevt før? Når de i tillegg er "tekniske" må jeg be om en forklaring på hva dette er! Finnes det også "administrative" sko? Økonomiske sko vet jeg finnes, men er usikker på om de egner seg for båtbruk? (alt båtutstyr koster jo skjorta,så lenge det er definert under denne kategorien) Trodde vanlige sko med gummisåler som ikke sverter gjorde susen, a la joggesko med lys såle , turnsko ,eller Aurlandsko som jeg har brukt en del par av! Man bør vel ikke komme i den situasjonen at en på ha ørten par sko i båten for optimalt båtliv? De blir som regel med meg på sjøen de skoene jeg har på når jeg drar hjemmefra! Hovedsaken er vel at de ikke er glatte og er er gode å ha på? Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 15.April.2005 Del på Facebook Svart 15.April.2005 Poenget med spesialsko er nok viktigst for seilere. I en seilbåt er det ikke uvanlig at du må ut på fordekket i mye vær. Dekket er gjerne vått, det heller 30° til hver side og det beveger seg en meter både opp/ned og til siden. Det stiller store krav til skoene (og balansen) På toppen av dette har du gjerne begge armene opptatt med en operasjon, så du ikke kan holde deg fast. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.