Sjeldenutpå Startet 27.Juni.2014 Link til dette innlegget Startet 27.Juni.2014 Har hatt trøbbel med knopmåler på ekkoloddet ei stund. Nå er båten på slipp og eg ser at eg har vert litt uheldig under kjøring i is. Eg har brukket 4 av 6 vinger. Kan det gå an å få av spinneren og lime på noe nye vinger på den ? Kanskje det ligger noe magnetisk i vingene som telles av en føler, og då hjelper det sikkert ikkje å støpe på noko McGyver-løsning.... Noen som veit litt om slik ? Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Jakob T Svart 27.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2014 Kjøpte ny spinner på Sumloggen hos Marine og Industrisalg i Bergen.Veit ikkje om dei passer på ekkolodd,men synest det ser likt ut.Det var 2 forskjellige etter fart,det er magnet i eine vinga Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 27.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2014 Oki, magnet i eine vinga var kjekt å vite Skal banne på at den er brukket av..... Sidan det var så mange vinger brukket så veit eg ikkje om den snurrer i heiletatt av sjø, eller om magneten er brukket. Tips til å finne ut det ? Kanskje eg kan sjå om det henger seg stålspon fast ? Det er så fælt arbeid å trekke kabel opp i kontrolltårnet, så eg er usikker på om eg har lyst å bytte heile giveren. Var det kanskje bare den lille snurren du kjøpte ny, og banka forsiktig ut splinten den surrer på? Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Jakob T Svart 28.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2014 Meiner å huske at det bare var å slå ut splinten å montere nytt hjul.Kan hende jeg har 2 hjul liggende,med forskjellig hastighet.Send adressen så kan jeg sende dei,om jeg forsatt har dei.Er på jobb,men rekner med å vere tilbake i slutten av neste uke Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 28.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2014 Det er to vinger igjen og de sitter diagonalt , så eg kan få målt diamater i tilfelle det har noen innvirkning på avlesing. Eg håper å sjøsette mandag/tirsdag, takker for tilbud, og skulle båten bli liggende lenger på land så tar eg kontakt Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Mulligan Svart 28.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2014 Lik Silva loggen jeg har. Slapp magneten etter litt hårdhendt spyling med høytrykk. Press ut akslingen og bytt skovlhjul. Koster ca. en hundrings som reservedel. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.