Jump to content

volvopenta tmd40a mister rpm


kipp36

Recommended Posts

Hei!lå i marsjfart på en 2900 rpm,etter en stund datt rpm'en og det ble svak røykutvikkling i motor rommet.oljetrykk og temp var helt normalt,prøvde og fremprovosere feilen med lukene oppe men ingenting skjer,oljenivå er normalt og kjølevann er normalt.litt sot ved sugesiden på turbo,men snurrer greit rundt og ikke no slark...Jeg har ramlet av lasset og skjønner ikke hva det kan ha vært...noen meninger?

Link to post
Share on other sites

Takk for svar :) men jeg har hatt båten i 3 sesonger og først nå det ble et problem...ville tro det meldte seg før,ikke noe som blokkerer for inntaka heller,kjørt uten filter i boksen...madammen mente det luktet eksos av røyken,selv kjente jeg ikke no lukt.er det mulig at det kan slå ut innsuget om turboen har fått et illebefinende og stoppet et øyeblikk?for så og henge med igjenn?

Link to post
Share on other sites

Har i dag prøvd meg litt på veg hjem,lå en times tid på grei belastning(2800rpm) og ingenting skjer...Temp var 88-89c og oljetrykket lå på 4,5kp...Det skjedde overhode ingenting,tittet rundt turbo osv under gange og alt var bra...Eneste teorien jeg kan komme frem til er at noe har satt seg i turbo et øyeblikk el da jeg stort sett ligger på 1800-2000 rpm fordi jeg mener det er idioti og pushe på med jolle på slep,2 voksne og 5 unger + oppakkning på 70 tonn...Mulig det har løsnet noen sotflak eller no pga mye daukjøring som har stoppet\sinket turbo et øyeblikk....Hva mener folket?Det er ingen røyk,ingen ulyder,jevn gange,lettstartet både kald som varm,så no maskinelt har jeg lita tru på...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...