Jump to content

Status østlandet/Sørlandet


MaSa

Recommended Posts

Om man hadde åpnet linken jeg la ut over her og sett i kartet ville man sett at det er tømmestasjoner i

Strømstad, Koster, Skjærhalden, Tordenskjoldbukta, Skjebergkilen og Halden i dette området.

Det er ingen fornuftig grunn til at man ikke kan bruke disse...

Link to post
Share on other sites

Om man hadde åpnet linken jeg la ut over her og sett i kartet ville man sett at det er tømmestasjoner i

Strømstad, Koster, Skjærhalden, Tordenskjoldbukta, Skjebergkilen og Halden i dette området.

Det er ingen fornuftig grunn til at man ikke kan bruke disse...

Når man først er i hjemmehavna på Hvaler (Skjærhallen), der det er tømmestasjon, gir det liten mening å dra til Halden, Skjebergkilen, Strømstad, Tordenskjold (som også er i Hvaler) osv for å tømme. Poenget er at det må være plass nok ved tømmestasjonen til at man kan legge til der og bruke den.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Link to post
Share on other sites

Endelig kom vi oss i uthavn igjen. "Andedammen" Skutvikkilen sør for Kreppa er beskyttet uansett hvor vinden kommer fra,8 så her skulle vi ligge bra de neste dagene. Jolla opp til Valle om det skulle knipe på noe.

bilde

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Grunnesund I Lillesand

Jeg hadde egentlig avskrevet dette sundet utfra det jeg så på kartet, men så gikk Bjørn gjennom der med P440'en

 

Så i dag var det vår tur ;-)

Gikk fint med klart, stille vann og god oversikt fra flyen. renna er smal men dyp nok.

 

 

1437071675.jpg

 

1437071735.jpg

 

1437071767.jpg

 

1437071824.jpg

Etter oss kom vennebåten, en Ph 50.

Vi har begge fortsatt hele propellere og rene underbukser, hehe ;-)

 

1437071910.jpg

Nå er vi kommet oss til Kr Sand. Har sett et par BP medlemmer her også :-)

 

 

1437072085.jpg

Snuser på å gå til Thyborøn, men værvinduet ser ikke lenger helt optimalt ut...

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

bilde

 

Jeg var der en gang med x-svogeren min tidlig på 70-tallet, og da fikk vi en overraskelse. Rett ut fra land, helt fremme til venstre i bildet hadde noen satt ut et garn! Vi så det heldigvis i tide.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

 

Jeg har trålet sørlandet på kryss og tvers noen sommere og får alltid litt følelsen av at jeg er på båttur på en innsjø med mye skau, busker, kratt og en horv med mygg og knott. Litt mye hytter og private brygger som hindrer fri ferdsel. Utover det er det mange idyliske steder som er verdt å besøke.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...