Jump to content

Status østlandet/Sørlandet


MaSa

Recommended Posts

"Det har vært ganske fullt de siste dagene. Men de klarer spm regel å stappe inn en ekstra. Kall de opp på kanal 12. havn.. å hør med dem når du nærmer deg. De lytter på 12. :)"

 

Det ar fullt i Arendal i dag, men etter litt ordnet det seg, havneverten svarte også kanal 12 etter hvert.

 

Takk for hjelpen Bjørn ligger nesten å plassen din

Godt du passer på plassen min mens jeg ligger I uthavn. Slamrer vel inn der I august en gang tenker jeg. :)

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Det blir liv i Kristiansand de neste dagene, store og små seilskuter er på vei inn fra vest i forbindelse med Tall Ship Races. Sitter på hjemmekontor mitt i dag og har observert Sørlandet og et par andre på vei inn Vestergabet i dag og noen er nok allerede godt i havn. En liten kikk på AIS avslører at det er mange skuter på vei inn utover ettermiddag og kveld.

 

Anbefaler alle som er i området å besøke byen (antagelig ikke så lett med båt :confused: ) lørdag til mandag. Tirsdag neste uke bør man absolutt være i båt når hele gjengen reiser samtidig ut Vesterbapet rundt kl 12:00. Forrige gang, altså i 2010 var dette en magisk opplevelse. Se denne filmen fra 6:30 og utover

 

 

Pluss en film fra land

http://www.fvn.no/fvntv/#!/16315

Redigert av fleggis (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Vi dro fra Risør i dag og tok en liten tur til Portør å la oss inn ved brygga som er rett etter innseilingen på babord side.

Her har vi ligget greit i le når det har blåst opp i løpet av dagen.

Fikk melding fra en bekjent som lå igjen i Risør at det fylte seg fort opp.

Kystvakta har patruljert området i dag uten at vi har fått noen besøk.

Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350,

Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening

Link to post
Share on other sites

Ligger i Lillesand i påvente på at regnet skal gi seg før vi fortsetter nordover. Kom inn (tilfeldigvis) i går morges etter å ha ligget på svai i Gitkilen ved Mortensholmen i Blindleia. Er festival så det har pakket seg bra på med båter så vi hadde nok flaks som kom inn såpass tidlig. Strømmen kommer og går som er kjedelig for de mindre strømreserver.

Link to post
Share on other sites

Hei.

Liggende i skrivende stund i Kragerø Gjestehavn hvor vi har hatt noen fine men fuktige dager.

Vi er to kollegaer på tur, og er veldig fristet på å kjøre over til Stømstad da vi ikke har vært der før og leser mye fint om skjærgården nedover. Hvordan tror dere det er å kjøre over dit i ettermiddag. Vinden er meldt overkommelig, men ligger vel kanskje igjen endel gammel sjø? Takk for fine innlegg. Meget interessant å følge!

Tommy

Link to post
Share on other sites

Hei.

Liggende i skrivende stund i Kragerø Gjestehavn hvor vi har hatt noen fine men fuktige dager.

Vi er to kollegaer på tur, og er veldig fristet på å kjøre over til Stømstad da vi ikke har vært der før og leser mye fint om skjærgården nedover. Hvordan tror dere det er å kjøre over dit i ettermiddag. Vinden er meldt overkommelig, men ligger vel kanskje igjen endel gammel sjø? Takk for fine innlegg. Meget interessant å følge!

Tommy

Vi ligger ved Bukkholmene rett vest for Lyngør og tenker gå over mot Havstenssund i 4-5 tiden i morgen tidlig. Ble det tur over for dere?

Link to post
Share on other sites

Status Østlandet i dag/kveld. Regn og regn og mer regn, men nå er det opphold!!!???

Spådd bedre vær i morgen,,,til ettermiddagen i alle fall. Norsk sommer??? Jippi, får ikke slått gresset, er nå nærmere 1 meter..... :lol: :lol: Bedre lykke neste år :pray:

Fairline Mirage 29 er solgt.

Link to post
Share on other sites

Her på Oscarsborg bøttet regnet ned i formiddag, og det var 12gr. og en del vind fra NV.  Etter hvert ga regnet seg, det stilnet av og temperaturen steg til 15gr. Og i kveld sprakk skydekket litt opp slik at jeg fikk tatt et solnedgangsbilde.
 
bilde

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Første sommer uten båtferie siden 1984. Har inntrykk at jeg traff bra, når det allikevel skulle skje. Ser det er ustabilt med mye vind og regn med sol og lite vind sånn innimellom, både i Norge, Sverige og Danmark.

Må innrømme at det føles rart å ikke være på båtferie.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Synes ikke starten på sommeren var helt verst. Ble mange fine soldager da. :)

Men nå siste del har det vært ganske kaldt I vinden. Men hvis en har klart å finne le har det absolutt vært brukbart. :) men satser på at neste sommer blir bedre ja.. :) du får legge ferien I båt da Mariell :)

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Var endel gammel sjø, og tok seg litt om med vind når vi nærmet oss Strømstad. Regner med dere er kommet dere over?

Nei, det ble til at vi endte opp i Stavern. Periodevis ganske så heftige bølger når vi kom 15-20 nm ut. Unger spydde i vennebåten og hos meg var både frua og jeg smått sjøsyke. Ungene våre sov og merket ikke noe. Men uansett valgte vi å utsette overfarten en dag. Får da redusert denne fra 65-70-ish til 30 nm.

 

Fremdeles i Strømstad dere?

Link to post
Share on other sites

Endret planene her. Ble lei norsk sommer, så nå vil vi ha svensk:-) Gikk over fra Vrengen sundet til Koster idag og ligger nå i Ekenes. Ble vinket rett på plass av en kaptein i 17 tiden og ligger ytterst som nr 4. Vinden har løyet en del, men det er grått også her.

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...