Jump to content

Motor brakett med hydraulisk tilt


TimJ

Recommended Posts

Hydraulisk tilt, ikke hydraulisk lift altså? Har ikke hørt om noen slikt med tilt.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Noe slikt altså? Ja da har man lært noe idag også.

 

bilde

 

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

I tillegg til CMC så har sikkert også Bob's machineshop lagd slikt. Brukeren Jon-Kåre her på forumet hadde også en sånn tiltbrakett som ikke ligner på det som CMC / Bob's lager

 

brakett_fra_siden.jpg

Redigert av ivar (see edit history)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post

Det TimJ egentlig ønsker er en brakettløsning for ombygging fra innenbordsmotor til +/-150hk påhenger, kanskje noen har sett en god løsning for dette og kan gi et hint/bilde riktig vei?

Kraftig badeplattform med brakett?

Min brakett eller større av lignende type vil jo ikke passe, da motorbrønn helst må bygges for å kunne tilte motoren.

 

Lykke til med prosjektet, husk å beskrive litt mer applikasjonen - da det virker som alle forstod litt feil her.

Link to post

Hei,

 

Sorry at jeg har forklart meg litt dårlig.

Den jeg fant på finn, så nesten ut som ett drev, du festet den lavt på akterspeilet, og tilten svingte motoren opp og bakover, så den bygde maks 30-40cm sånn jeg kunne se ut fra bildene. Da hadde man sluppet å ha brakett som plasserer motoren 60-70 cm bak akterspeilet.

Som Lars sier, jeg skal ha en motor på 115-150hk, så må være litt kraftig.

Har alt tenkt tanken på å forlenge skroget, for å ille få for mye vekt bak, ref min prosjekt tråd, men snublet over denne saken som da hadde spart meg for masse jobb.

Virker rart at jeg ikke finner den når jeg googler eller noe lignende....

Så alle tips mottas med stor takk:-)

Link to post

Kom på at OMC hadde i gamle dager et 'kit' med motor som het Seadrive, og ser det finnes flere avarter av dette - er nok en slik brakett du har sett, her er bilder av en lignende løsning jeg beskrev på mail, trenger ikke være så komplisert, og avhengig av hvilken båt du har, tror jeg ikke du vil ha motoren hengende 60-75cm bak hekken som det blir med et Seadrive oppsett. Finnes sikkert lignende og forhåpentlig kortere oppsett for std. motorer.

 

OMC Seadrive :

SeaDriveExtension.jpg

 

KISS :

100_1285.jpg

100_1556.jpg

Redigert av Kaffelars (see edit history)
Link to post

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...