Baatnerd Amanda Startet 29.Juni.2014 Del på Facebook Startet 29.Juni.2014 Jeg er på hentetur fra Volda til Skien med en 2006 mod Saga315. Kjørte første strekket i går og ville teste toppfarten til båten. Når motoren nådde 3300 o/min gikk det en alarm og motoren reduserte selv turtallet til ca 2700 o/min. Det kom ikke opp hva slags alarm dette var. Jeg kontrollerte for vann i forfilteret til dieselen og sjøvannsfilteret, men alt var i orden med dem. Takknemlig for innspill til hva dette kan være! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Brigg Svart 29.Juni.2014 Del på Facebook Svart 29.Juni.2014 Les brukermanualen slik at du vet hvordan du kan lese av feilkodene. På noen versjoner av EVC-systemet må dette gjøres før du slår av tenningen ellers blir de slettet. En mulig og ikke usansynlig årsak kan være delvis tette dieselfiltre. Dette gir en feilkode som jeg ikke husker i farten ( 1-1-7, 1-7-7 eller noe lignende). Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 29.Juni.2014 Del på Facebook Svart 29.Juni.2014 Var temperaturen på motoren stabil? Oljenivå ok? Du må få lest av feilkoden. Den slettes når du stopper motoren. Om den ikke kommer igjen neste gang du prøver så er nok alt ok. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Chiefengineer Svart 29.Juni.2014 Del på Facebook Svart 29.Juni.2014 Jeg har hatt alarm en gang på tett dieselfilter på D6 men det førte ikke til noen reduksjon av turtall. Slakket ned igjen og alt var ok, så da jeg kom til land byttet jeg forfilterene. Det var forfilteret på den ene motoren som hadde begynt å bli tett. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 29.Juni.2014 Del på Facebook Svart 29.Juni.2014 Kom på en ting. Sjekk vann på finfilteret på motoren. Sitter en vannføler i bunnen av filterhuset her. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
SeaSC Svart 5.Juli.2014 Del på Facebook Svart 5.Juli.2014 Sjekk kjøleveske nivået. Alarmen går både ved for mye og for lite kjøleveske. Vår alarm gikk ved for mye kjøleveske. Obs ikke sjekk dette med varm motor. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.