Jump to content

Volvo Penta D-4 260 alarm ved 3300 o/min


Baatnerd Amanda

Recommended Posts

Jeg er på hentetur fra Volda til Skien med en 2006 mod Saga315. Kjørte første strekket i går og ville teste toppfarten til båten. Når motoren nådde 3300 o/min gikk det en alarm og motoren reduserte selv turtallet til ca 2700 o/min. Det kom ikke opp hva slags alarm dette var. Jeg kontrollerte for vann i forfilteret til dieselen og sjøvannsfilteret, men alt var i orden med dem.

Takknemlig for innspill til hva dette kan være!

Link to post
Share on other sites

Les brukermanualen slik at du vet hvordan du kan lese av feilkodene. På noen versjoner av EVC-systemet må dette gjøres før du slår av tenningen ellers blir de slettet.

 

En mulig og ikke usansynlig årsak kan være delvis tette dieselfiltre. Dette gir en feilkode som jeg ikke husker i farten ( 1-1-7, 1-7-7 eller noe lignende).

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Jeg har hatt alarm en gang på tett dieselfilter på D6 men det førte ikke til noen reduksjon av turtall. Slakket ned igjen og alt var ok, så da jeg kom til land byttet jeg forfilterene. Det var forfilteret på den ene motoren som hadde begynt å bli tett.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...