Coronet Startet 30.Juni.2014 Link til dette innlegget Startet 30.Juni.2014 Jeg trenger noen nye lukehengsler, men finner ingen som passer med de gamle hullene i skroget i butikker. Ønsker ikke å lage nye hull i båten, så jeg tenkte å få laget nye etter mål. Noen som vet hvem som kan lage dette? Sitér dette innlegget Link to post
Slangemannen Svart 30.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2014 Har du noe bilde av de gamle så blir det litt lettere. Sitér dette innlegget Link to post
Coronet Svart 1.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2014 Her er et bilde. Har nøyaktig tegninger av begge, men spørsmålet er hvor man kan få laget slike. PS. Det er ikke til Coronet, da hadde jeg kontakt Coronet klubben :-) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 1.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2014 Nå vet jeg ikke hvor hendig du er selv, men hva med å få tak i noen som ligner med litt overmål og kappe dem på bredde og lengde? Det burde la seg gjøre med en vinkelsliper, ei kappeskive og ei lamellskive. Det kan kanskje bli en utfordring å finne hengsler med riktig boring. Hvis du leter litt i gamle tråder her inne kan du finne en link til en utrolig omfattende katalog på nett. Jeg trodde jeg hadde lagret linken på pcèn, men hadde visst ikke det. Å lage slike hengsler fra bunn av er ikke bare-bare. De blir masseprodusert i spesielle presser/jigger. Men en mulighet er å lage dem av plate, bore et hull i en bolt og sveise på. Pinnen tres i og klinkes. Da blir det "custom". Jeg kunne for så vidt gjort det for deg, men nå har jeg andre ting som står i kø her Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.