Jmek1 Startet 1.Juli.2014 Link til dette innlegget Startet 1.Juli.2014 Noen som vet hvor jeg kan få tak i ny fjernkontroll til anchorlift vinsj? Har den lille hvite med 5 knapper. Den ene knappen sluttet å virke.... Har prøvd å plukke den i biter og rengjordt, men hjelper ikke. Har vært i kontakt med anchorlift, men de vil kun selge komplett sett med sender og mottaker. Synest 2200kr for settet er drøyt når jeg kun trenger den lille fjernkontrollen. Sitér dette innlegget Link to post
dante Svart 1.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2014 Koster 69 dollar for fjernkontrollen på eBay - og 210 dollar for hele greia. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 1.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2014 Men trenger du 5 knapper/funksjoner for ankervinsj da.. Rekker det ikke opp og ned, og dermed kan du vel bruke noen av de andre? Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
dante Svart 1.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2014 (redigert) Godt poeng Sydvesten... Bruker du "Up" og "Down" og ikke "In" og "Out" kan du bruke sistnevnte - det er blå og gul ledning som er ledige isåfall. Jeg bruker samme kontrollen til vinsj både foran og bak. Bytt den grå (Up) med blå (In) og bytt grå (Down) med gul (Out) Redigert 1.Juli.2014 av dante (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jmek1 Svart 1.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2014 Bruker alle. En er aktivering, to til winch og 2 til baupropellen Sitér dette innlegget Link to post
Jmek1 Svart 1.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2014 Koster 69 dollar for fjernkontrollen på eBay - og 210 dollar for hele greia. Bestiller nok denne hvis ikke jeg finner en plass i norge Sitér dette innlegget Link to post
tnorderu Svart 1.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2014 En annen mulig løsning for de som får samme problem med Anchorlift fjernkontrollen: Jeg bruker bare 2 knapper der UP sluttet å virke. Loddet ut en av knappene jeg ikke brukte og erstattet den som ikke virket. Litt mer komplisert løsning enn Dante's men fjernkontrollen funker fint nå! Sitér dette innlegget Link to post
Kaftein ØL Svart 1.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2014 De selger kontroll til Anchorlift på seasea, men jeg ville heller kjøpt en ny kontroll fra Quick. Bakdelen er at du mister timereren som er anchorlift sitt svar på "frittfall". Uansett så er de fjernkontrollene utrolig dårlige. Har byttet haugevis av de, og mange virket ikke engang når de var nye Sitér dette innlegget Link to post
dante Svart 1.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2014 ...Uansett så er de fjernkontrollene utrolig dårlige.... Helt enig, og hverken skruer eller andre deler til snora tåler sjøluft.. Min fusket litt etter en sesong og vedlikehold består av CRC et par ganger i året. Finnes det alternativer som har denne utkjøringen (frittfall) tro? Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 2.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2014 (redigert) Finns massor av fjärrkontroller på Ebay och Aliexpress till små pengar som väl borde kunna fungera? T ex den här http://www.aliexpress.com/item/Free-shipping-DC12V-4CH-Learning-code-4-channel-wireless-rf-remote-control-switch-315MHZ-433MHZ-transmitter/1487990783.html Fritt levererat med två sändare för $15...... Redigert 2.Juli.2014 av ebonita (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mb_belinda Svart 2.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2014 Godt poeng Sydvesten... Bruker du "Up" og "Down" og ikke "In" og "Out" kan du bruke sistnevnte - det er blå og gul ledning som er ledige isåfall. Jeg bruker samme kontrollen til vinsj både foran og bak. Bytt den grå (Up) med blå (In) og bytt grå (Down) med gul (Out) Er det denne "frittfall" funksjonen på "out" knappen også? Har gjort et forsøk på å koble opp sendern, men er ikke kommet lenger en vinsjen bak. Sitér dette innlegget Link to post
dante Svart 2.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2014 Det er desverre kun "frittfall" på den øverste knappen "Down".. Sitér dette innlegget Link to post
Compromise Svart 2.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2014 Koster 69 dollar for fjernkontrollen på eBay - og 210 dollar for hele greia. Var i kontakt med de som selger dette på Ebay, og de sender ikke til Norge. Nå er det noen webshop's i USA som har kun kontrollen så det går kanskje ann å prøve der. Sitér dette innlegget /per Link to post
Busk Svart 2.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2014 Prøv Stangnes Marineservice i Vestby. De monterte min ancorlift med fjernkontroll. Sitér dette innlegget Link to post
BingoBonzo Svart 19.August.2015 Link til dette innlegget Svart 19.August.2015 Noen som har sett på dette i det siste? Min remote begynner å bli litt vanskelig, tar litt tid før den bestemmer seg for å sende over signalene til hhv baugprop og vinsj. Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
REM Svart 20.August.2015 Link til dette innlegget Svart 20.August.2015 (redigert) Kjøpte nylig en komplett fjernkontroll med radioenhet og det hele fra Gulfstream Marine USA. Betalte vel omlag NOK 1200 pluss frakt så vidt jeg husker. Funker meget bra nå, med bra rekkevidde. Tilføyd: Ser nå at jeg betalte 110 USD, så da blir vel prisen på NOK 1200 inkl. frakt og moms. Fant den forresten på eBay/Gulfstream marine Redigert 20.August.2015 av REM (see edit history) Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
BingoBonzo Svart 28.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2016 Noen som har prøvd en slik en? http://www.ebay.com/itm/4CH-4-Channel-433MHz-RF-Wireless-Remote-Control-Fit-Module-1527-/171366942491?hash=item27e644071b:g:pDYAAOSwbqpTshqG Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
REM Svart 28.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2016 Så tilfeldig at Sea Sea på Rud solgte fjernkontroller til Anchorlift Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
BingoBonzo Svart 29.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2016 Så tilfeldig at Sea Sea på Rud solgte fjernkontroller til Anchorlift Pris? Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
REM Svart 29.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2016 Pris? 67175252 Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
dante Svart 29.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2016 Så tilfeldigvis (for ca et år siden) at Bavaria Motorbåt i Leangbukta hadde endel slike på lager - ring og hør. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 30.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2016 4 kanals Anchorlift: http://www.ebay.com/itm/New-Anchorlift-Radio-Receiver-and-Wireless-Remote-Control-4-Channel-Windlass-/221475499438?hash=item3390f7edae:g:9JwAAOSw~CRTqbIG&vxp=mtr Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
BingoBonzo Svart 4.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2016 Dette løste seg faktisk veldig elegant, fant en komplett mottaker/fjernkontroll tilsalgs på finn.no og pakken datt ned i postkassen min i går Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.