Jump to content

Båtmotor som drukner i bensin!

BÅT!!

Recommended Posts

Hei, eg har ein mercury motor. 1992 modell, den starter fint uten bensinslangen tilkoblet. så køyrer eg eg litt så tar eg på bensinslangen og da stopper den, det er samme på tomgang og. den går lenger på høgt turtall, men stopper til slutt uansett. da må eg av med bensinslangen og dra nokon ganger så startert den. går fint på tomgang uten bensinslage tilkoblet så når eg kobler til bensinslangen så stopper den igjen. det som er lit merkelig at jeg køyrde to dager etterhverandre og da funket den fint med bensinslange tilkoblet. dagen etterpå så funket den ikkje og samma nå.Takk for svar :)

Redigert av BÅT!! (see edit history)

Du sier ikke hvilken type motor det er. Antar at det er 2-takter. Siden den drukner så får den jo nok bensin. Ikke uvanlig at flottøren(e) ikke holder tett som mange antyder. Det kan også hende at membran på bensinpumpa er gåen. Da pumper du bensin rett inn i veivihuset også. Ser gjerne en fin bensinfilm på vannet fra eksosen. Den går sikkert magrere uten bensinslangen...... En stund. Koster lite å sjekke/bytte.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...