BÅT!! Startet 1.Juli.2014 Del på Facebook Startet 1.Juli.2014 (redigert) Hei, eg har ein mercury motor. 1992 modell, den starter fint uten bensinslangen tilkoblet. så køyrer eg eg litt så tar eg på bensinslangen og da stopper den, det er samme på tomgang og. den går lenger på høgt turtall, men stopper til slutt uansett. da må eg av med bensinslangen og dra nokon ganger så startert den. går fint på tomgang uten bensinslage tilkoblet så når eg kobler til bensinslangen så stopper den igjen. det som er lit merkelig at jeg køyrde to dager etterhverandre og da funket den fint med bensinslange tilkoblet. dagen etterpå så funket den ikkje og samma nå.Takk for svar :) Redigert 1.Juli.2014 av BÅT!! (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 1.Juli.2014 Del på Facebook Svart 1.Juli.2014 (redigert) Luftingen på tanken din er sannsynligvis tett, prøv uten tanklokk og se om motoren går fint da. Kan også være bensinslangen som er tett eller ødelagt. Redigert 1.Juli.2014 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 1.Juli.2014 Del på Facebook Svart 1.Juli.2014 Du har som overskrift at motoren drukner i bensin (?) Renner forgasser(e) over, eller lukter det bensin? I så fall er det sannsynligvis flottør i forgasser som ikke stenger som den skal. Sitér dette innlegget Link to post
BÅT!! Svart 1.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juli.2014 det må være at forgassern ikkje lokker Sitér dette innlegget Link to post
SvartRøyk Svart 1.Juli.2014 Del på Facebook Svart 1.Juli.2014 Du sier ikke hvilken type motor det er. Antar at det er 2-takter. Siden den drukner så får den jo nok bensin. Ikke uvanlig at flottøren(e) ikke holder tett som mange antyder. Det kan også hende at membran på bensinpumpa er gåen. Da pumper du bensin rett inn i veivihuset også. Ser gjerne en fin bensinfilm på vannet fra eksosen. Den går sikkert magrere uten bensinslangen...... En stund. Koster lite å sjekke/bytte. Sitér dette innlegget Link to post
BÅT!! Svart 2.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juli.2014 ja det er 2 takter. du ser bensinfilm på vannet.hadde det kanskje vert lurt å fyrst prøve å bytte tank, den leker litt på toppen, der du fyller bensin. Kanskje det kunne vert det fyrste eg skulle ha gjort ?? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 2.Juli.2014 Del på Facebook Svart 2.Juli.2014 Ville sjekket forgasser først, høres ut til at flottøren henger Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
index Svart 2.Juli.2014 Del på Facebook Svart 2.Juli.2014 Sjekk membran først, deretter flottørventil! Tanken har neppe noe med dette å gjøre, lekkasjen der er en helt annen sak. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
didrikbe Svart 3.Juli.2014 Del på Facebook Svart 3.Juli.2014 Hei Jeg hadde tilsvarende problemer. Det viste seg at pakningen i flottør-kammeret var gåen. På min motor går denne pakningen rundt fuel-inntak, dermed rant bensin rett inn i flottør-kammeret uten å gå via flottør /dyse. bytte av pakning løste problemet Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.