John_Kr Startet 2.Juli.2014 Del på Facebook Startet 2.Juli.2014 (redigert) Hei Har hentet min Nordkapp Enduro 605 og propellen som ble montert ved levering passet ikke helt. Det var en Viper 14 1/4 x 22, hadde vibrasjoner og den slapp veldig tidlig ved uttrimming, ca 50% på trimindikatoren. Fikk ny propell omgående, en Raker II med 14 1/2 x 24, dvs egentlig en noe større propell, men skal ut å teste i dag for å se om hvordan dette ble. Både Leverandør og undertegnede synes at tilpassing av korrekt propell er vanskelig. Vil anta at det er en del super eksperter her inn som kan kanskje komme med noen gode råd. Vil bare lege til at jeg har en Evinrude 150 H.O. motor. Redigert 2.Juli.2014 av John_Kr (see edit history) Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Søringen Svart 2.Juli.2014 Del på Facebook Svart 2.Juli.2014 Ingen superekspert, men min erfaring er at en må teste ut i praksis hvordan en propell fungerer på aktuell båt / motor. En tabell kan sikkert være veiledende, men i praksis må det forsøkes på vannet. Sitér dette innlegget Link to post
alfaalfa Svart 2.Juli.2014 Del på Facebook Svart 2.Juli.2014 (redigert) Jeg har vel i en tidligere tråd nevnt Raker II med stigning etc. Har dessverre ikke tid nå, men ta gjerne en kikk på tidligere info! Redigert 2.Juli.2014 av alfaalfa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 2.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juli.2014 Jeg har vel i en tidligere tråd nevnt Raker II med stigning etc. Har dessverre ikke tid nå, men ta gjerne en kikk på tidligere info! Det har du rett i, i ren vannvare så lagt jeg ny tråd, det var ikke bra. Limer min tekst inn i den andre og prøver å stoppe denne tråden. Har testet en Raker II i dag, svaret finner du i den andre tråden. Takk så langt Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.