Jump to content

Hentetråd 32 Furuholmen Stavanger-Akkerhaugen.

Ternen32

Recommended Posts

Det jeg ikke forstår på alle disse hentetrådene er hvorfor nesa settes hjemover så fort som mulig. Sett av en uke ekstra, og ta turen opp til Bergen før du drar østover. Veldig fin natur, og lenge til neste gang du er der med båt. Spesielt med sørøst kulingrundt lista er det greit å gå nordover til vinden snur til nordvest igjen. Uansett, god tur.

Hvorfor dra til Bergen, når Ryfylke ligger rett innenfor? Uansett, jeg frykter at turen langs jæren kan bli noget ubehagelig denne helgen. Ikke ta unødige sjanser med ukjent båt, bruk heller god tid til å sjekke tilstand og utføre nødvendig vedlikehold og innkjøp av filter, reimer etc. før dere starter turen når været roer seg.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Da er vi i Sirdal så nå nærmer vi oss :) alt i alt har vi ingen hast i det hele tatt :) vi har 2 uker på oss så vi drar ingen plass før været tillater det. Helga skal vi bruke på å serve båten, nye filter , olje å alt som trengs. Selger skal være med meg å gjennomgå alt. Bilder og alt kommer det masse av. :)

Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly.

Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home

Gratulerer med nybåt! Skikkelig bobåt med masse god plass ser jeg. Støtter forslagene om å ta det med ro og vente på godt vær. Benytt ventetiden til å se dere om i Ryfylke og Rogaland. Blir "mannskapet" først redde og utrygge i dårlig vær kan det hende de mister lysten på båtlivet og ønsker seg bobil isteden.

Lykke til og god reise hjem! :flag_bp:

Dere bør vente til søndag kveld/mandag morgen med å gå sørover! Forholdene var skikkelig rufsete rundt Jærens Rev så vi tok helomvending midt i faenskapet og surfet oppovert til Skudenes og ligger på vent her.

Egentlig som fryktet men måtte bare gi det en sjangse ;)

Lykke til med nybåten og snakkes kanskje på sørlandet!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...