Mckongen Startet 2.Juli.2014 Link til dette innlegget Startet 2.Juli.2014 Da er det min tur å lage en hentetråd. Håper ikke båtfolket er lei av disse. Jeg har kjøpt båt i Bergen og skal nå til helgen (05.07) nedover for å hente den. Det er en 27 fot Sea Ray med penta motor i. Godt brukt. Satser på at været blir bra og at det blir en grei tur oppover. For de som har lyst å følge med på marinetraffic.com så er kallenavnet mitt "rett vest" Så får vi håpe at hav-gudene skjønner ironien :) Turen grovt regnet blir på 270-280 nm. Med en marsjfart på rundt 20 knop bruker jeg da 14-15 timer + stopp. Da selvfølgelig forbehold om været. Hvis noen har tips å komme med så tar jeg imot med takk Link to post
Mckongen Svart 2.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2014 Jeg skal prøve å legge ut en del bilder fra mobil fra turen. Når jeg kommer hjem blir det lagt ut flere bilder da tatt med speilrefleks kamera. Link to post
Ternen32 Svart 2.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2014 Vi reiser da i motsatt retning fra litt lenger ned, og har ca 250 nm å tusle, marsjfarten vår blir ca 7 knop så betydelig lenger tid :) Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly. Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home Link to post
Onkel Lars Svart 2.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2014 Kan ikke tro at noen kan bli lei av å lese om dere som har kjøpt nye båter og seiler disse hjem på egen kjøl. Det er bare å kjøre på med opplevelser og mange bilder. Og en liten bønn til deg også i disse tider hvor alle har et videokamera med seg overalt, snurr film. Link to post
Onkel Lars Svart 4.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2014 Ein ( 1 ) dag igjen. For ei helg. Eg trenge troligens ikje ein gong drikka denne helgå for å holde spenningen oppe når det er to hentetråder på en gang. Link to post
Mckongen Svart 4.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2014 Hehe. Skal holde dere oppdatert dag og natt. Link to post
Mckongen Svart 5.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2014 Sitter på Værnes å venter på avgang til Bergen. 27 grader i trondheim i dag. Link to post
Mckongen Svart 5.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2014 Da har vi kastet loss! Selvfølgelig regner det i Bergen.. Link to post
Onkel Lars Svart 5.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2014 God tur og post i vei. Link to post
.Snorre Svart 5.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2014 God tur. Skal dere gå hele natten? Link to post
Onkel Lars Svart 5.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2014 Du var ikke oppe på mAIS. Link to post
Mckongen Svart 6.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2014 Etter 4 timer nordover i regn tåke og mørket slår vi leir rett over grensen til Sogn og fordandre. Sove litt nå og lade tlf og nettbrett. Link to post
Mckongen Svart 6.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2014 Noen som ser hvor dette er? Link to post
Mckongen Svart 6.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2014 Fra 27 grader i trøndelag til 12 grader og regn. Ble en trivelig hentetur:) Link to post
Mckongen Svart 6.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2014 Måløy nå. Ble dårlig med ais Link to post
Onkel Lars Svart 6.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2014 (redigert) Det var ikje akkuratt det me hadde gleda oss te, men me får ta det me får og vera fornøyde me det. Du klarer fint å retta opp denne littna flauså med någen bilder og en filmsnutt i etterkant :-) Redigert 6.Juli.2014 av Onkel Lars (see edit history) Link to post
Mckongen Svart 7.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2014 Etter litt over et døgn er jeg hjemme. Mye regn og dårlig sikt. Pluss at ladingen kom bort. Jaja gikk nå bra . Oppdatering + bilder kommer senere. Sove nå zzzzz.... Link to post
Mckongen Svart 7.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2014 her er en stopp i måløy. Lite som var åpent for sultne båtfolk. Link to post
Mckongen Svart 7.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2014 denne passerte vi 4 ganger på tur nordover. Hyggelig selskap. Lurer på hva de tenkte når jeg dro fra de for fjerde gang. Link to post
Mckongen Svart 7.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2014 rett før atlanterhavsveien Link to post
Mckongen Svart 7.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2014 Det ble en lang tur. Startet med mye regn og dårlig sikt. Bilder ble det dårlig med. Båten virker bra. Noen småting blir det å fikse. Det som skuffet meg mest var mobiltelefon som ikke vil lade nok strøm fra sigarett uttaket. Med gps på og mAIS så brukte den mer strøm enn hva den ladet. Flere som har det samme problem? Synd for det var jo det dere så fram til. Ellers så hadde jeg problemer med å finne båt diesel til rett tid og sted. Ikke alle plasser som har kortautomat. På natta blir det et problem. På Hareid kjørte vi tom 500 meter før diesel pumpa :) heldigvis gikk motoren på sakte fart så vi kom oss i land. Link to post
Lme Svart 7.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2014 Det er nok ikke selve sigarettuttaket som leverer for lite strøm, mest trolig selve laderen. En typisk uttak leverer rundt 100 w. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn