Jump to content

Hentetråd Bergen - Frøya, med mAIS

Mckongen

Recommended Posts

Da er det min tur å lage en hentetråd. Håper ikke båtfolket er lei av disse. Jeg har kjøpt båt i Bergen og skal nå til helgen (05.07) nedover for å hente den. Det er en 27 fot Sea Ray med penta motor i. Godt brukt.

Satser på at været blir bra og at det blir en grei tur oppover. For de som har lyst å følge med på marinetraffic.com så er kallenavnet mitt "rett vest" Så får vi håpe at hav-gudene skjønner ironien :)

Turen grovt regnet blir på 270-280 nm. Med en marsjfart på rundt 20 knop bruker jeg da 14-15 timer + stopp. Da selvfølgelig forbehold om været.

Hvis noen har tips å komme med så tar jeg imot med takk

Kan ikke tro at noen kan bli lei av å lese om dere som har kjøpt nye båter og seiler disse hjem på egen kjøl. Det er bare å kjøre på med opplevelser og mange bilder. Og en liten bønn til deg også i disse tider hvor alle har et videokamera med seg overalt, snurr film.

Det ble en lang tur. Startet med mye regn og dårlig sikt. Bilder ble det dårlig med. Båten virker bra. Noen småting blir det å fikse. Det som skuffet meg mest var mobiltelefon som ikke vil lade nok strøm fra sigarett uttaket. Med gps på og mAIS så brukte den mer strøm enn hva den ladet. Flere som har det samme problem? Synd for det var jo det dere så fram til. Ellers så hadde jeg problemer med å finne båt diesel til rett tid og sted. Ikke alle plasser som har kortautomat. På natta blir det et problem. På Hareid kjørte vi tom 500 meter før diesel pumpa :) heldigvis gikk motoren på sakte fart så vi kom oss i land.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...