Heba Startet 15.April.2005 Del på Facebook Startet 15.April.2005 Hei! Jeg polerte og vokset båten i går, og tenkte at jeg skulle prøve Selaclean sine produkter, slik jeg har lest i andre tråder her på nettstedet. Selaclean er varemerket AutoGlym bruker på sine marinerelaterte produkter. De to forrige årene har jeg brukt Jotuns produkter - og de har vært svært tunge å jobbe med - og siden jeg ikke har maskin, har heller ikke sluttresultetet blir 100 %. I går brukte jeg altså først Selaclean polish, deretter la jeg på Selaclean gelcoatforsegler. Jeg må bare si at jeg aldri har hatt en raskere og enklere jobb. Nå er båten min i utgagnspunktet blank og velholdt, men dette gikk over all forventning! Så får vi bare håpe at resultetet er holdbart i mer enn to uker. Det tyder imidlertid tilbakemeldingene her på formumet på. Så herved: Selaclean - dyrt, men verdt pengene! Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 15.April.2005 Del på Facebook Svart 15.April.2005 Selaclean er varemerket AutoGlym bruker på sine marinerelaterte produkter. Så herved: Selaclean - dyrt, men verdt pengene! <{POST_SNAPBACK}> Er det noe forskjell i innholdet i flaskene.På Autoglym 'polish' står det at den også er ideell på bl.a. båter, og på Autoglym 'paint renovator' og 'ekstra gloss protection' står det bl.a. til bruk på båt som alternative bruksområder. Jeg har brukt Autoglym's produkter på båten de siste årene. Synes også den er lett å arbeide med. Men altså, er det noe forskjell om det står Selaclean på flaska Sitér dette innlegget Link to post
Faxe Svart 15.April.2005 Del på Facebook Svart 15.April.2005 Så herved: Selaclean - dyrt, men verdt pengene! Hvor kan man få kjøpt disse produkter? Faxe Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 15.April.2005 Del på Facebook Svart 15.April.2005 Så herved: Selaclean - dyrt, men verdt pengene! Hvor kan man få kjøpt disse produkter? Faxe <{POST_SNAPBACK}> Bensinstasjonene i Tønsbergdistriktet selger iallefall disse produktene. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
740 c Svart 15.April.2005 Del på Facebook Svart 15.April.2005 Er enig med "HEBA", Jotuns båtpleieprodukter er blytunge å jobbe med, har god erfaring med Selaclean sine produkter men min favoritt er Meguiars dette er meget bra voksprodukter. Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet2 Svart 15.April.2005 Del på Facebook Svart 15.April.2005 Herregud!!! For en jungel.... Dette er jo verre enn å finne produkter til bil. Hvert fabrikat har jo en utrolig mengde produkter til båter og det er jo et mareritt å orientere seg. Om en har funnet et produkt som en har hørt endel positivt om så er det jo full jakt for å finne ut hvor produktet selges. Jeg skal vaske av endel merker etter rullene på båthengereren og løftestroppene samt vokse båten. Har fått med meg at jeg bør bruke hardvoks (hva navnet kommer av skjønner jeg ikke for den er vel flytende, ikke sant?) Ønsker noen klare tips på hva jeg bør kjøpe og hvor jeg får kjøpt det. Litt for dumt å bare kjøpe på måfå og erfare alt selv når så mange har erfaringer. Noen som kan hjelpe? tj Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 15.April.2005 Del på Facebook Svart 15.April.2005 Jeg har god erfaring med Selaclean gelcotarens hvis man ikke har maskin. Bruker man den på mindre områder av gangen blir resultatet meget bra. Tenker da særlig på farget (misfarget) gelcoat. Gni fra start til man får det blankt. Ikke vent til man får grå hinne ... som man gjør med polish. Etter at det er blankt forsegler man med hardvoks, hardglans gelcoatforsegler e.l. .. Kjært barn har mange navn... . Sitér dette innlegget Link to post
Heba Svart 18.April.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.April.2005 Tips til deg som lurer på hva du bør kjøpe - og hvordan du bør gjøre det! Kjøp enten Hempels custom marine polish + hempels vax, eller Selaclean polish + Selaclean gelcoat forselger. I tillegg kjøper du et båtvaskemiddel (ikke båtshampoo - det kan du ev bruke til sommeren). Vask hele båten og skyll godt. Poler derretter båten, og legg til slutt på et lag voks eller forselger, og poler. Enkelt og greitt! Sitér dette innlegget Link to post
TMS Svart 20.April.2005 Del på Facebook Svart 20.April.2005 Testet "Wet Polish" spray på båten i helgen. Tok 30 minutter å polere hele båten, vannet som før spredte seg i store flak ble til nydelige små vannperler etter jobben var gjordt..... Wet Polish sprayes på nyvasket båt mens den enda er våt, og pusses av med pusseskinn.... Istedet for pusseskinn brukte jeg en svamp på kost og gned polishen utover og spylte etterpå. Pris kr 139 inkl pusseskinn på Statoil. Kanskje varer ikke denne behandlingen like lenge som tradisjonell voks, men med tanke på hvor raskt og enkel prosessen var, virker det på meg som en god løsning å heller gjøre dette 4-5 ganger i løpet av sesongen. TMS Sitér dette innlegget TMS Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.