Roger og Olina Startet 4.Juli.2014 Link til dette innlegget Startet 4.Juli.2014 Hei folkens. Drømmen er å bo i båt og dette kommer vi sikkert til å gjennomføre også. Jeg så en Azimut i Italia for ett par år siden og syntes det var en flott båt. Har sett en del på dem både i inn og utland. Den som ligger på Finn, hadde jeg lyst på. Men konemor likte ikke innredningen Har også sett en del på disse Ferretti. Er det noen her på forumet som har kjennskap til disse båtene som kan komme med noen tips? Er dette en god helårsbåt med tanke på kalde vintere? Hva med sjøegenskaper osv? Noe en bør passe på om en skal se på en av disse? Fyr løs Mvh Roger og Olina Sitér dette innlegget Link to post
KennethStrand Svart 4.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2014 Hei. Kjenner en som selv har hatt en Azimut. Han var plaget med lekkasjer rundt vinduene. Så jeg ville sjekket de grundig. Ellers så kan jeg anbefale og bo i båt. Det er en herlig tilværelse. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 4.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2014 Princess har samme syken hvis det er en trøst Jeg syns båtinteriør ofte er lite tidløst, særlig på italienske båter. Men skal du bo der så er vel en oppussing vel anvendte penger. Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 4.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2014 Hei. Kjenner en som selv har hatt en Azimut. Han var plaget med lekkasjer rundt vinduene. Så jeg ville sjekket de grundig. Ellers så kan jeg anbefale og bo i båt. Det er en herlig tilværelse. Den jeg har sett på, er en 66foter. Flott båt Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 4.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2014 Princess har samme syken hvis det er en trøst Jeg syns båtinteriør ofte er lite tidløst, særlig på italienske båter. Men skal du bo der så er vel en oppussing vel anvendte penger. Ja, det er mange flotte Italienske båter. Jeg liker også godt Nederlanske... Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 5.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2014 Hei folkens. Drømmen er å bo i båt og dette kommer vi sikkert til å gjennomføre også. Jeg så en Azimut i Italia for ett par år siden og syntes det var en flott båt. Har sett en del på dem både i inn og utland. Den som ligger på Finn, hadde jeg lyst på. Men konemor likte ikke innredningen Har også sett en del på disse Ferretti. Er det noen her på forumet som har kjennskap til disse båtene som kan komme med noen tips? Er dette en god helårsbåt med tanke på kalde vintere? Hva med sjøegenskaper osv? Noe en bør passe på om en skal se på en av disse? Fyr løs Mvh Roger og Olina Hvilken årsmodeller er aktuelle? To båter med 20 års forskjell i produksjonstid fra samme produsent er jo som natt og dag. Synes selv nyere Azimut er fine båter med bra løsninger. Liker personlig ikke Cat-maskinene alt for godt men det er jo smak og behag. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 5.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2014 Har eid en Azimut 42 i en uke. 2001 mod. Har ikke erfaringer med motorbåter i eget eie. Men venner har P og NW 420. I utgangspunktet synes jeg det er veldig bra finish. Men valget kunne like myr blitt både P og F. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Stjerneglimt Svart 6.November.2014 Link til dette innlegget Svart 6.November.2014 (redigert) Dette var dårlig reklame for Azimut https://www.youtube.com/watch?v=msP-yHaU1Ts Redigert 6.November.2014 av Stjerneglimt (see edit history) Sitér dette innlegget Årets tur gikk til Danmark. Les blogg her, bla tilbake til 29. mai: http://stjerneglimt.tumblr.com/ Link to post
baatsman Svart 7.November.2014 Link til dette innlegget Svart 7.November.2014 Har sett filmen og kan ikke si meg fornøyd med det. Har Azimut, og båten vår er hel ved :) Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
guddal Svart 7.November.2014 Link til dette innlegget Svart 7.November.2014 Dette må ha vært en skikkelig mandagsbåt. Azimut er ikke blitt en av verdens største båtfabrikanter ved å lage drittbåter. Vi er i alle fall svært fornøyd med kvalitet,løsninger og finnish på vår båt! Sitér dette innlegget Link to post
Stjerneglimt Svart 7.November.2014 Link til dette innlegget Svart 7.November.2014 Veldig rart, designmessig er Azimut noe av det flotteste og mest spenstige på vannet, så det er rart at ikke forhandler og produsent har ryddet opp i denne saken. En sånn video lager utrolige skader for omdømme til merkevaren Azimut. Sitér dette innlegget Årets tur gikk til Danmark. Les blogg her, bla tilbake til 29. mai: http://stjerneglimt.tumblr.com/ Link to post
DieselDahl Svart 7.November.2014 Link til dette innlegget Svart 7.November.2014 Har sett bare litt av videoen og det jeg har sett er stort sett kritikk av forhandleren. Noen produksjonssvakheter er det, men ikke mer enn vanlig, og det er sånt som forhandler lett fikser. Har sett dyre engelske båter med teak som er utslitt etter fem år f.eks. Jeg ville allikevel ikke fraråde noen å kjøpe sånn båt, sånn må vi faktisk regne med. Sitér dette innlegget Link to post
Stjerneglimt Svart 7.November.2014 Link til dette innlegget Svart 7.November.2014 (redigert) Da bør du se hele filmen..., tror neppe noen forhandler ville satse på Azimut hvis dette er en gjennomsnittsbåt. Det er langt unna hva jeg ville akseptert og hva man kan akseptere på en ny båt. Her snakker vi om en skikkelig mandagsbåt (håper jeg) Redigert 7.November.2014 av Stjerneglimt (see edit history) Sitér dette innlegget Årets tur gikk til Danmark. Les blogg her, bla tilbake til 29. mai: http://stjerneglimt.tumblr.com/ Link to post
Mulligan Svart 7.November.2014 Link til dette innlegget Svart 7.November.2014 designmessig er Azimut noe av det flotteste og mest spenstige på vannet, Godt man har forskjellig smak. Jeg tittet på en sånn Azimuth i Skagen i sommer. En eneste diger orgie i buer og svulstige former. For å toppe det av hadde den halefinner som det var montert ryggelys i. Sett på den fire hjul og du har en 1958 Buick. Sitér dette innlegget Link to post
Stjerneglimt Svart 7.November.2014 Link til dette innlegget Svart 7.November.2014 Det er jo en nydelig bil! (men har lite her å gjøre....) Sitér dette innlegget Årets tur gikk til Danmark. Les blogg her, bla tilbake til 29. mai: http://stjerneglimt.tumblr.com/ Link to post
Fjordgubbe Svart 7.November.2014 Link til dette innlegget Svart 7.November.2014 Unnskyld meg, men må sei meg heilt samd med Mulligan. Og som "heilårshytte" på sjøen må det vel vere andre båtar som eignar seg langt betre. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.