Jump to content

Leia inn til Lindås brygge?


gps

Recommended Posts

Er mange seilere som går indre led, så det bør ikke vere et problem:) Alverstrømmen går ikke sterkere enn at den er grei å gå.

Lindås brygge har dusj og de meste, Litt langt og gå til butikk etc Er en flott plass og vel verd et besøk. Du kommer nok inn, men bør muligens gå slusa i slille mellom flo fjære, ellers kan det bli en heftig opplvelse med 7 knops fart:) Meiner det er ca 2.5-3m dybde i slusa. Mneiner strømmen snur ca 1-1.5timer etter flo/fjere i Bergen

Et godt alternativ, er uthamn i området runt Feste, (Ikke langt til butikk, på Feste) og godt skjermet, Flytebryggen på Feste er et alternativ, men noen " glemmer" fartsbegrensningen, så kan vere mye bølger.

Ellers så er Kielstrømmen rett syd om Fensfjorden et bra alternativ, Fonnes skal også ha fått gjestebrygge.

Redigert av nives (see edit history)

Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater.

I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone.

– H. L. Mencken

 

Link to post
Share on other sites

Nå har jeg motorbåt og ikke fokusert høyde som en må ha for seilbåt.

Men kan ikke huske å ha sett seilbåter ved Lindåsbrygge.

Itilegg så sier brygge naboen min at han ikke kommer inn pga et luft spenn etter slusene.

 

Du får sjekke på kartet før du bestemmer deg.

God tur

Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig!

Link to post
Share on other sites

Det er ikke noe problem å passere slusene med seilbåt. Det er en del strøm så passering bør tilpasses flo og fjære. Får å komme helt inn til Lindås brygge er det en høyspent som må passeres. Husker ikke høyden, men den stopper nok en del seilbåter

Link to post
Share on other sites

Flott at dere kom dere greit inn!!

En av mine yndlingsplasser i nærområdet.

Kos dere i fantastisk vestlandsnatur, så får det heller stå sin prøve at det faller noen lykke dråper fra oven

Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig!

Link to post
Share on other sites

Bra dere kom greit inn! Slusane kan være rimelig heftig på det værste :-)

 

Videre forbi Lindås Brygge, og inn Haukåsstraumen til Vågseidestranda er også en fin plass, men her er jeg usikker på høydeforhold. Vågseidestranda har gode gjestebrygger, badeplass og liten sjarmerende kiosk :-)

Link to post
Share on other sites

Du må under en bro for å komme deg til Haukåsstrømmen/vågseidet. Denne er skiltet 11 meter såvidt jeg husker. Det er noe strøm i Haukåsstrømmen men ikke i nærheten av det du opplever i slusene. Dybde der ifht seilbåt er jeg imidlertid litt usikker på.

Goodspeed

GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...