gps Startet 4.Juli.2014 Del på Facebook Startet 4.Juli.2014 Hvilken lei er enklest å gå inn til Lindås Brygge mex seilbåt? Båten stikker 1,7 meter, vi har sett på leia opp fra Bergen gjennom Alversund. Sitér dette innlegget Link to post
Jo9 Svart 4.Juli.2014 Del på Facebook Svart 4.Juli.2014 Det kan jo være litt strøm i alverstraumen men om du likevel skal inn til Lindås Brygge forserer du dette også. Opp Radsundet, rundt Lurøykalven og inn Skarvøysund. Deretter følger du leden nord om Straumøy så er du i slusen Sitér dette innlegget Link to post
gps Svart 5.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juli.2014 Jeg er helt ukjent i området og ser etter alternativ gjestebrygge i det området. Er forholdene slik at det ikke er tilrådelig å gå gjennom Alverstraumen og inn til Lindås Brygge med med 36 fots seilbåt med max 7 knops fart? Sitér dette innlegget Link to post
kjellpell Svart 5.Juli.2014 Del på Facebook Svart 5.Juli.2014 Alverstraumen er flott, og dyp nok. Anbefaler å stoppe på Feste. Butikk, dusj etc Sitér dette innlegget Link to post
nives Svart 5.Juli.2014 Del på Facebook Svart 5.Juli.2014 (redigert) Er mange seilere som går indre led, så det bør ikke vere et problem:) Alverstrømmen går ikke sterkere enn at den er grei å gå. Lindås brygge har dusj og de meste, Litt langt og gå til butikk etc Er en flott plass og vel verd et besøk. Du kommer nok inn, men bør muligens gå slusa i slille mellom flo fjære, ellers kan det bli en heftig opplvelse med 7 knops fart:) Meiner det er ca 2.5-3m dybde i slusa. Mneiner strømmen snur ca 1-1.5timer etter flo/fjere i Bergen Et godt alternativ, er uthamn i området runt Feste, (Ikke langt til butikk, på Feste) og godt skjermet, Flytebryggen på Feste er et alternativ, men noen " glemmer" fartsbegrensningen, så kan vere mye bølger. Ellers så er Kielstrømmen rett syd om Fensfjorden et bra alternativ, Fonnes skal også ha fått gjestebrygge. Redigert 5.Juli.2014 av nives (see edit history) Sitér dette innlegget Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater. I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone. – H. L. Mencken Link to post
KARILLA Svart 5.Juli.2014 Del på Facebook Svart 5.Juli.2014 Nå har jeg motorbåt og ikke fokusert høyde som en må ha for seilbåt. Men kan ikke huske å ha sett seilbåter ved Lindåsbrygge. Itilegg så sier brygge naboen min at han ikke kommer inn pga et luft spenn etter slusene. Du får sjekke på kartet før du bestemmer deg. God tur Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Bergen dørk Svart 5.Juli.2014 Del på Facebook Svart 5.Juli.2014 Jeg er ingen seiler, men inn slusene hadde jeg ikke gått med seilbåt. Her bør en ha litt motorkrefter og konse når en tar båt ut eller inn. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Santa_Claus Svart 5.Juli.2014 Del på Facebook Svart 5.Juli.2014 Det er ikke noe problem å passere slusene med seilbåt. Det er en del strøm så passering bør tilpasses flo og fjære. Får å komme helt inn til Lindås brygge er det en høyspent som må passeres. Husker ikke høyden, men den stopper nok en del seilbåter Sitér dette innlegget Link to post
gps Svart 5.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juli.2014 Takk for gode råd, passering av slusa gikk helt greit i nokså stert medstrøm. Høyspenningstrekket er merket 15 meter, så det gikk også bra. Idyllisk pass og ei fin havn med god mat i restauranten. Sitér dette innlegget Link to post
Jo9 Svart 5.Juli.2014 Del på Facebook Svart 5.Juli.2014 Bare synd med været akkurat nå, men det rår vi jo ikke med.. Sitér dette innlegget Link to post
KARILLA Svart 5.Juli.2014 Del på Facebook Svart 5.Juli.2014 Flott at dere kom dere greit inn!! En av mine yndlingsplasser i nærområdet. Kos dere i fantastisk vestlandsnatur, så får det heller stå sin prøve at det faller noen lykke dråper fra oven Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Båtsjuk Svart 7.Juli.2014 Del på Facebook Svart 7.Juli.2014 Bra dere kom greit inn! Slusane kan være rimelig heftig på det værste :-) Videre forbi Lindås Brygge, og inn Haukåsstraumen til Vågseidestranda er også en fin plass, men her er jeg usikker på høydeforhold. Vågseidestranda har gode gjestebrygger, badeplass og liten sjarmerende kiosk :-) Sitér dette innlegget Link to post
Goodspeed Svart 7.Juli.2014 Del på Facebook Svart 7.Juli.2014 Du må under en bro for å komme deg til Haukåsstrømmen/vågseidet. Denne er skiltet 11 meter såvidt jeg husker. Det er noe strøm i Haukåsstrømmen men ikke i nærheten av det du opplever i slusene. Dybde der ifht seilbåt er jeg imidlertid litt usikker på. Sitér dette innlegget Goodspeed GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.