Jump to content

NV Verlag eller Kartverkets kart ?

Enzo

Recommended Posts

Vi skal handle inn nye kart til båten for Oslofjorden og nedover sørlandet.

NV Verlag skal være oppdatert fram til mai 2013 mens Hovedkartserien er mer ymse på oppdateringene, når jeg kjøper nye kart så vil jeg selvsagt ha de som er rettet nærmest dagens dato.

Er det noen som har brukt disse NV Verlagkartene for dette strekket, er de gode å bruke ? Alternativer ?

Er det noen som vet hvor man kan få kjøpt disse NV verlagkartene uten digital versjon osv for å få det rimeligere ?

Redigert av Enzo (see edit history)

Kartverkets kart får du jo blodferske i dag med print on demand tjenesten deres. De kan også fåes i tyvek som er vannfast og rivesikkert.

Can you jentake that !

Aldri hørt om, jeg henvendte meg til Nautiskfritid og de sa at hovedkartserien og retting da skulle man se på dette http://www.kartverket.no/efs-documents/oversikt-pr-kart/kartoversikt.pdf og der er jo mesteparten eldre enn Mai 2013 som NV Verlag er oppdatert til. har du noen link til denne tjenesten

Edit !!! Fant link til den tjenesten...... takktakk for tipset, 395.- pr kart her http://webshop.gunnarshaug.no/site.php?formid=preview_displaypdf_form

En mulig ulempe med NV Verkag sine kart er den fysiske størrelsen. Hvert kartblad er endel større enn de vanlige Båtsportkartene. En fordel med NV Verlag er at de har bedre skala på kart over endel havner, så man lettere kan navigere når man nærmer seg havn.

Jeg sammenlignet hovedkartserien mot NV Verlag og da er det vel motsatt. Båtsportkartene hadde jeg ikke noen planer om, er ikke båtsportkart sekundakart man ikke kan stole på som skjelden blir oppdatert ? Mener å huske at det var tonen på D5L hos Poseidon at båtsportkart ikke er verdt papiret de er trykket på, derfor avskrev jeg de og tenkte disse to andre istedet

Redigert av Enzo (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...