Enzo Startet 5.Juli.2014 Link til dette innlegget Startet 5.Juli.2014 (redigert) Vi skal handle inn nye kart til båten for Oslofjorden og nedover sørlandet. NV Verlag skal være oppdatert fram til mai 2013 mens Hovedkartserien er mer ymse på oppdateringene, når jeg kjøper nye kart så vil jeg selvsagt ha de som er rettet nærmest dagens dato. Er det noen som har brukt disse NV Verlagkartene for dette strekket, er de gode å bruke ? Alternativer ? Er det noen som vet hvor man kan få kjøpt disse NV verlagkartene uten digital versjon osv for å få det rimeligere ? Redigert 5.Juli.2014 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Håp Svart 5.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2014 Kartverkets kart får du jo blodferske i dag med print on demand tjenesten deres. De kan også fåes i tyvek som er vannfast og rivesikkert. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 5.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2014 (redigert) En mulig ulempe med NV Verkag sine kart er den fysiske størrelsen. Hvert kartblad er endel større enn de vanlige Båtsportkartene. En fordel med NV Verlag er at de har bedre skala på kart over endel havner, så man lettere kan navigere når man nærmer seg havn. Redigert 5.Juli.2014 av Popeye70 (see edit history) Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Enzo Svart 6.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2014 (redigert) Kartverkets kart får du jo blodferske i dag med print on demand tjenesten deres. De kan også fåes i tyvek som er vannfast og rivesikkert. Can you jentake that ! Aldri hørt om, jeg henvendte meg til Nautiskfritid og de sa at hovedkartserien og retting da skulle man se på dette http://www.kartverket.no/efs-documents/oversikt-pr-kart/kartoversikt.pdf og der er jo mesteparten eldre enn Mai 2013 som NV Verlag er oppdatert til. har du noen link til denne tjenesten Edit !!! Fant link til den tjenesten...... takktakk for tipset, 395.- pr kart her http://webshop.gunnarshaug.no/site.php?formid=preview_displaypdf_form En mulig ulempe med NV Verkag sine kart er den fysiske størrelsen. Hvert kartblad er endel større enn de vanlige Båtsportkartene. En fordel med NV Verlag er at de har bedre skala på kart over endel havner, så man lettere kan navigere når man nærmer seg havn. Jeg sammenlignet hovedkartserien mot NV Verlag og da er det vel motsatt. Båtsportkartene hadde jeg ikke noen planer om, er ikke båtsportkart sekundakart man ikke kan stole på som skjelden blir oppdatert ? Mener å huske at det var tonen på D5L hos Poseidon at båtsportkart ikke er verdt papiret de er trykket på, derfor avskrev jeg de og tenkte disse to andre istedet Redigert 6.Juli.2014 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jan E. Svart 6.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2014 Nautisk forlag har. Tro hva prisen er? http://www.statkart.no/Bestille/Bestille-sjokart/Bestille-Print-on-Demand-kart/ Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
Enzo Svart 6.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2014 Nautisk forlag har lagt ned så de finnes ikke lenger. 395.- hos Gunnarshaug.no (oppdatert i posten over) Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 6.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2014 (redigert) Nautisk forlag har lagt ned så de finnes ikke lenger. 395.- hos Gunnarshaug.no (oppdatert i posten over) som fugl fønix http://www.nautiskfritid.no/ NV er bra Redigert 6.Juli.2014 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Enzo Svart 6.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2014 Nautisk fritid er vel noen fra nautisk forlag som har startet nettbutikk Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 8.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2014 Nautisk fritid er vel noen fra nautisk forlag som har startet nettbutikk De "noen" er vel de som drev nettbutikken til Nautisk Forlag, så de har erfaring fra bransjen, ja Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.