Robåten Startet 5.Juli.2014 Del på Facebook Startet 5.Juli.2014 Er plaget med min Skibsplast 490ht at når eg ligger på marsjfart, og er aleine i båten så legger den seg naturligvis litt over pga vekten fra meg. Vil smart tab trimplan vere gode nok til å rette opp båten? Eller bør eg kjøpe elektriske trimplan? :) Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 5.Juli.2014 Del på Facebook Svart 5.Juli.2014 Med elektriske har du kanskje bedre kontroll? Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Einsereier Svart 5.Juli.2014 Del på Facebook Svart 5.Juli.2014 Har smart tabs på min 16 foter, med 20 liter bensin på motsatt side ligger båten helt rett i vannet, det gjorde den ikke før montering av smart tabs. Må nokk litt justering til før du finner rett innstilling men du har 5 alternativer å velge i. Min går raskt i plan å planer i langt mindre fart enn før. Skal ta opp båten etter helgen for propell bytte å da skal de "slakkes" litt på Da jeg plages litt med at tabsa presser baugen litt for mye ned. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 6.Juli.2014 Del på Facebook Svart 6.Juli.2014 Det unngår du ved å ha 'flaps' som du styrer selv. Individuelt. Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Robåten Svart 6.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juli.2014 Jo elektriske vil jo vere best. Men er kun når eg er aleine i båten eg har behov for flaps..smart tab koster jo en brøkdel av elektriske..så var litt for å spare noen kroner om smart tab hadde klart å rettet opp båten :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.