Jump to content

Garmin GPS-Map 176C, brukbar?


Jens_P

Recommended Posts

Har nylig anskaffet en slik GPS, og så langt er jeg veldig godt fornøyd.  I båten har jeg koblet den opp på en fastmontert brakett med strømtilkobling, og i bilen/mc bruker jeg den festet med borrelås og sigarettenner uttak.  Kartene er så langt jeg kan se veldig bra og skjermen er til mitt bruk tilfredsstillende (max 20 kn)

 

Eneste minus er at du må bruke pc for å beregne ruter på veikartene.

 

Pluss er at du kan bytte mellom bil og båt uten problem.

 

Fastmontert GPS bør du vel kun installere i lukket båt?

 

Lykke til.  :smiley:

Link to post
Share on other sites

Fortsetter på svaret mitt, hvis det fortsatt er av interesse?

 

Vet ikke hvorfor men det virket på meg i dag når jeg gikk på GPS'n at den lå minst 50m etter reell posisjon.  Tror ikke at dette er relatert til GPS'n men heller til "misvisning".  På kurs virket det OK, men som sagt på distanse virket den sen?  Noen kommentarer?

Link to post
Share on other sites

Takker for tilbakemeldinger! Instrumentet er innkjøpt og de første erfaringene høstet i bil på tur hjem og ute på terrassen. Ser bra ut så langt. Ser ut til å fylle mitt behov og en del mer.  :cheers:

Hva gjelder feilvisning har jeg ikke noen god forklaring. Vi er fortsatt prisgitt USA og deres påfunn, men tror ikke de driver med noe fanteri nå. Vil mere tro at det skyldes dårlig mottak fra sattelittene. Både vindskjerm, hardtopp og til dels kalesje demper signaler. For moroskyld lot jeg GPS'en stå på i stua over natten. Resultatet er (som forventet) at stua tilsynelatende har reist mye i natt, opp til 70m hjemmefra!

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...