Jump to content

Sjøvannsproblemer CumminsMercruiser

akkapat

Recommended Posts

Har problemer med sjøvannssystemet på min CumminsMercruiser QSD2.0 den drar ikke sjøvann inn gjennom sjøvannsinntaket,etter mye om og men prøvde jeg og lette på lokket til sjøvnnsfilteret og da kom det sjøvann inn. Men viss jeg da økte turtallet dro lokket seg til igjen, og jeg måtte lette det på nytt for at det skulle komme sjøvann inn noe som je synes er veldig merkelig.

Kan det være slitt impeller som ikke klarer og dra vann inn i systemet uten at man letter på lokket for og lage et sug inn til pumpen?

Hei synes det er rart noe er tett når det kommer vann inn når jeg letter på lokket til sjøvannsfilteret, men at den ikke klarer og få tak i vannet før det blir sug når jeg åpner lokket til filteret.

Det er eget inntak i bunnen av båten gjennom skroget, skrur jeg opp lokket når jeg ligger i havn kommer det vann inn i båten så det kan ikke være tett der???

Har kule ventil mellom sjøvannsinntaket og filteret, kan det være den som ikke åpner helt?

Eller kan det være at sjøvannsinntaket er delvis blokkert bare, men fremdeles synes jeg det er rart at det skal komme vann inn når jeg letter på lokket til sjøvannsfilteret??

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...