Ivardraco Startet 6.Juli.2014 Link til dette innlegget Startet 6.Juli.2014 har problemer med min Aqad40b ved tomgang ryker den veldig mye blå/hvit røyk og ved belastning blir vannet bak motorern svart har overhalt dysene med ingen hell noen som har noe forslag hva dette kan være ? Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 6.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2014 Får du fult turtall? Har du sjekket at luftfilteret ikke er tett? Fungerer turboen som den skal? Får du nok luft inn til motorrommet. Kan du ha for tung propell (soting ved pådrag)? Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Ivardraco Svart 6.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2014 turbo og luft til motorrom er ikke noe problem turtal ja men tar veldig langt tid når jeg kjører er DP drev Sitér dette innlegget Link to post
draco 2900 Svart 6.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2014 mener det sitter en membran på toppen av dieselpumpa med en ventil i som skal gi full mengde med diesel ved pådrag. mener jeg var borti denne når jeg ikke fikk min forige båt opp i fart. (selv om problemet hos meg endte opp i små skjell under båten). Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 6.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2014 Kan du ha for tung propell (soting ved pådrag)? SoBo, hva legger du i dette? Opplever selv at min soter fryktelig ved pådrag når turbo slår inn og til den kommer i plan Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 7.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2014 (redigert) Mener da at man får for "tung" utveksling med for stor propell. Vil gjenspeile seg i tung å få i plan og man oppnår ikke toppturtall. Motoren går altså tungt. (som å kjøre i fjerde gir i motbakke da man skulle ha giret til tredje for lenge siden) Membranen som blir nevnt, er røykbegrenser/aldaventil. Redigert 7.Juli.2014 av SoBo (see edit history) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Jori Svart 7.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2014 Mener da at man får for "tung" utveksling med for stor propell. Vil gjenspeile seg i tung å få i plan og man oppnår ikke toppturtall. Motoren går altså tungt. (som å kjøre i fjerde gir i motbakke da man skulle ha giret til tredje for lenge siden) Membranen som blir nevnt, er røykbegrenser/aldaventil. Skjønner hva du mener. Trodde det kanskje var dysene jeg og at den fikk for mye diesel når man gir på som skyldtes sotrøyk som kommer ut. Dette med membranen høres jo rimelig fornuftig ut også. Båter står seg jo i hjel, så at slike membraner "tørker ut" er jo rimelig å anta, versus de som brukes jevnt hele tiden. Røyken er sikkert ett resultat av flere faktorer, så også for trådstarter vil jeg anta. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.